شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قبال

در مواضعی جدید اعلام شد؛

انتقاد تحلیلگر عراقی از رویکرد شبکه «العربیه» در قبال «حشد شعبی»

انتقاد تحلیلگر عراقی از رویکرد شبکه «العربیه» در قبال «حشد شعبی»

یک تحلیلگر عراقی در سخنانی از رویکرد شبکه سعودی «العربیه» درقبال گروه مقاومتی «حشد شعبی» به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «مازن الزیدی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی به رویکرد شبکه سعودی «العربیه» در قبال گروه «حشد شعبی» واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در این خصوص گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که شبکه العربیه از کسانی که علیه حشد شعبی مطلب می‌نویسند و به آن حمله می‌کنند، به عنوان کارشناس و متفکر سیاسی دعوت به عمل می‌آورد.

مازن الزیدی در ادامه گفت: اخیراً همچنین مشاهده کردیم که حامیان اقدامات سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق، حامیان اهانت به مقدسات و نیز مخالفانِ جمهوری اسلامی ایران، جملگی به عنوان اندیشمند و فعال رسانه‌ای در شبکه العربیه حضور یافتند.

سیاست‌های رسانه‌ای شبکه سعودی العربیه پیشتر نیز جنجال آفرین شده بود. به عنوان نمونه، چندی پیش پایگاه «عربی ۲۱» اعلام کرد: شبکه سعودی العربیه که با خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج از فلسطین گفتگو کرده بود بخشی از این مصاحبه را در یوتیوب سانسور کرد.

خالد مشعل در جریان صحبت‌های اخیر خود خواستار آزادی اسرای فلسطینی در بند عربستان سعودی شده بود که این سخنان توسط شبکه العربیه در یوتیوب حذف شدند. رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج در جریان گفتگو با شبکه العربیه همچنین ابراز امیدواری کرده بود که کشورهای عربی و به ویژه عربستان سعودی روابط تاریخی خود با جنبش متبوعش را از سر گیرند.