شهر خبر

اعطای 59 میلیارد ریال کمک بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اعطای 59 میلیارد ریال کمک بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی صورت می گیرد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور گفت: مبلغ 59 میلیارد ریال کمک بلاعوض با هدف حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع دستی به دستور مستقیم علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به هنرمندان صنایع دستی پرداخت می شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: شاخص هایی که برای پرداخت این مبلغ به هنرمندان در نظر گرفته شده شامل نوآوری در تولید، بسته بندی مطلوب، حوادث ناشی از کار، رونق تولید در کارگاه های شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی، دارابودن نشان ملی و مهر اصالت، احیای رشته های منسوخ شده و یارانه شرکت در نمایشگاه های خارجی است.

محمودیان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز مبلغ 18 میلیارد ریال به هنرمندانی از سراسر کشور به صورت بلاعوض کمک شد. حمایت از هنرمندان صنایع دستی همواره در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده و این موضوع از زمان شیوع کرونا بصورت جدی تر دنبال می شود و تا کنون هنرمندان بسیاری از کمک و حمایت های دولت در این خصوص بهره مند شده اند.

هفته گذشته نیز با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبلغ 12 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای حمایت و جبران آسیب وارد شده به زنان هنرمند سرپرست خانوار آسیب دیده از آتش سوزی معبد هندوها در بندرعباس پرداخت شد.

اعطای 59 میلیارد ریال کمک بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی