شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#همزمان#دارای

اپلیکیشن "همسریابی" سازمان تبلیغات رسماً توسط رئیس مجلس رونمایی شد/ ۳۷۰۰ ازدواج "بدون طلاق" تاکنون


اپلیکیشن "همسریابی" سازمان تبلیغات رسماً توسط رئیس مجلس رونمایی شد/ 3700 ازدواج "بدون طلاق" تاکنون

همزمان با روز ازدواج، از اپلکیشن "همدم به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پلتفرم "همدم" سامانه فراگیر همسان‌گزینی مجموعه "تبیان" است که با استفاده از شیوه‌های نو در بستر تلفن همراه طراحی شده ‌است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل کند.

همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز مبارک ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام "روز ازدواج" نامگذاری شده‌ است، از اپلکیشن "همدم" به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

کمیل خجسته، مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای تبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم هدف از طراحی پلتفرم همدم را انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار دانست و گفت: هرچقدر سبک زندگی مدرن و صنعتی قدرت پیدا می‌کند، اتصالات مبتنی بر خانواده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. مهاجرت، زندگی‌های دانشجویی و خوابگاهی، شغل‌ها و تغییر زیست‌گاه بومی در روابط افراد تأثیر می‌گذارد بنابراین این تغییرات سبب شده تا ارتباطات جدیدی در جامعه و به‌ویژه در میان جوانان به وجود آید.

خجسته با اشاره به ویژگی‌های این پلتفرم گفت: همدم تلاش می‌کند با رویکرد مبتنی بر خانواده، فضای جدیدی در حوزه ازدواج پایدار با استفاده از ابزارهای نوین ایجاد کند و تلفیقی از اصالت و سبک صنعتی رقم بزند.

سازمان تبلیغات اسلامی , وام ازدواج , حضرت زهرا , حرم حضرت علی علی(ع) ,

وی ادامه داد: 13 میلیون مجرد در سن ازدواج، رشد زیاد طلاق و کاهش ازدواج و افزایش تجرد قطعی که از جمله مشکلات کشور است، این اهتمام را به وجود آورد تا در این حوزه ورود کنیم و در مسیر جامعه مطلوب گام برداریم.

مدیرعامل مؤسسه تبیان درباره شیوه استفاده از این پلتفرم نیز گفت: سبک و روش استفاده از این پلتفرم اینگونه است که افراد متقاضی با روش‌های جدید، احراز هویت می‌شوند. سپس تست‌های متفاوت از آنها گرفته می‌شود و با نظارت اساتید روانشناسی از جمله دکتر گلزاری،نسبت به یکدیگر آگاهی لازم را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از گذراندن مراحل مقدماتی، خانواده‌ها توسط افراد آموزش‌دیده و متخصص در جریان قرار می‌گیرند و در نهایت با اتمام این کار، به‌نوعی مثلث آگاهی، شور و تعهد که محور اصلی راه‌اندازی این پلتفرم است، تشکیل می‌شود. همه فعالیت‌ها در این سامانه تحت نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

سازمان تبلیغات اسلامی , وام ازدواج , حضرت زهرا , حرم حضرت علی علی(ع) ,

خجسته با بیان اینکه تجربه‌ها و آمارها نشان می‌دهد اغلب ازدواج‌های پایدار با نظارت خانواده‌ رقم می‌خورد، افزود: پلتفرم همدم کمک می‌کند که تشکیل خانواده از حالت گلخانه‌ای خارج شود. با توجه به اینکه حمایت و رضایت خانواده‌ها عامل پایداری ازدواج‌ها است، ما براین مبنا به روش ازدواج سنتی پلتفرم همدم را که در ادامه توسعه سایت همسان‌سازی تبیان است، در مقیاس کشوری رونمایی کنیم.

مدیرعامل تبیان درباره تجارب موفقیت‌آمیز تبیان در طراحی سامانه همسان‌‌گزینی گفت: سامانه‌ همسان‌گزینی تبیان از خرداد 1394 آغاز به کار کرد. این سامانه در حوزه‌ همسریابی برای جوانان و مجردان، تنها مرکز معتبر و تأییدشده‌ محسوب می‌شد. حدود 3 هزار و 700 نفر به واسطه این سامانه ازدواج کرده‌اند و زندگی مشترکی را تشکیل داده‌اند که تاکنون یک مورد طلاق هم این افراد گزارشی ثبت نشده است.

سازمان تبلیغات اسلامی , وام ازدواج , حضرت زهرا , حرم حضرت علی علی(ع) ,

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، همدم با 4 سرویس مهم "همدم‌یاب" برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا 4 سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

اپلکیشن "همدم" هم‌اکنون در بازارها و مارکت‌های تلفن همراه قابل دسترسی است.

انتهای پیام/