شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#پزشکی قانونی#آزمون

پزشکان پوست در تهران تجمع کردند / عکس

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی شک عوارض بیشمار و پرونده های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزشهای بی‌ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.

 پزشکان پوست در تهران تجمع کردند / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، جمعی از پزشکان، اعضا هیات علمی و رزیدنت‌های رشته تخصصی پوست در اعتراض به مصوبه اخیر کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای، امروز دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ مقابل وزارت کشور تجمع کردند.

«محمد ایمانی» عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران در این خصوص گفت: متاسفانه روز پنج شنبه یعنی یک روز قبل از امتحان ارتقا رشته های تخصصی و در بحبوبه انتخابات نظام پزشکی از طریق فضای مجازی و مصاحبه رئیس انجمن پزشکان عمومی متوجه مطلبی تحت عنوان "مصوبه کمیسیون ملی صلاحیت های حرفه ای مبنی بر مجوز انجام اعمال زیبایی توسط پزشکان عمومی" شدیم.

وی با بیان اینکه اولین نتیجه و پیامد چنین مصوباتی آسیب به سلامت مردم است، افزود: پزشکان عمومی با گذراندن دوره های کوتاه مدت که در حال حاضر نیز توسط ارگان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، قرار است در انجام امور زیبایی آموزش ببینند و شروع به آزمون و خطا روی مردم کنند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بی شک عوارض بیشمار و پرونده های شکایت بسیار زیادی که در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی در جریان است، نتیجه همین آموزشهای بی‌ضابطه و آزمون و خطا روی مردم است.

ایمانی افزود:  از طرف دیگر اعلام چنین مصوبه ای به صورت غیر مسئولانه و نامتعارف آن هم یک روز قبل از امتحان ارتقا رزیدنتی رشته های مختلف تخصصی، عملا به سخره گرفتن سیستم آموزش پزشکی و تخصصی در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در مصوبات خود، سیاستهای کلی نظام سلامت کشور و اسناد بالادستی نظام را درنظر بگیرد افزود: از جمله اسناد بالا دستی ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه کشور است که وزارت بهداشت را مکلف نموده بر اجرای نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با اولویت «پیشگیری و بهداشت» بر «درمان» مبتنی بر مراقبتهای اولیه سلامت  با محوریت  سطح بندی خدمات، نظام ارجاع، پزشک خانواده با بکار گیری پزشکان عمومی توجه ویژه ای داشته باشد.

ایمانی تصریح کرد: همچنین با عنایت به اسناد بالادستی نظام سلامت ابلاغیه سیاستهای کلی نظام سلامت، مورد تایید مقام معظم رهبری در فروردین ۹۳ که بر "ممانعت از تقاضای القایی و نظام سطح بندی خدمات و نظام ارجاع" تاکید دارد، متاسفانه مصوبه جدید که باعث اعتراض همکاران من شده است، بطور واضح نقض سیاستهای کلی نظام سلامت کشور است و باعث بحران در نظام سلامت و آموزش پزشکی و آسیب به سلامت مردم خواهد شد.

وی در پایان گفت: خواسته اصلی تجمع کنندگان و همکاران اینجانب که امروز از سراسر کشور مقابل وزارت کشور تجمع کرده اند، لغو صریح و سریع این مصوبه می باشد.

index