شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه

یارانه مردم ایران، در جیب مافیا !

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی استان همدان گفت: صادرات و تفاوت در قیمت ارز دولتی و آزاد به کام یک عده خاص است و باعث می‌شود یارانه مردم ایران، در جیب مافیا و کشورهای خارجی ریخته و با افزایش قیمت لبنیات، سفره لبنیاتی مردم کوچک شود.

محمود رشادی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: افزایش قیمت شیر و لبنیات به علت تفاوت قیمت ارز دولتی و ارز آزاد است، چون  ارز دولتی را در اختیار عده‌ای خاص قرار می‌دهند تا نهاده دامی مانند ذرت و کنجاله وارد کنند و این ما به‌التفاوت قیمت، باعث ایجاد فساد می‌شود.

رشادی با اشاره به وجود مافیا در واردات نهاده‌های دامی، تصریح کرد: تأخیر در ارسال سهمیه دامداران باعث می‌شود که این افراد از بازار آزاد نهاده‌های موردنیاز را خریداری کنند چون دام نمی‌تواند گرسنه بماند و همین مسئله باعث افزایش قیمت فرآورده‌های دامی مانند شیر می‌شود.

وی درباره واحدهای نظارتی در این حوزه، بیان کرد: نظارت و اجرا باید بر عهده تشکل‌های مربوطه یعنی وزارت صمت و جهادکشاورزی باشد اما این دو وزارتخانه، حل مشکلات را به یکدیگر محول می‌کنند و هیچکدام پاسخگو نیستند.

یارانه لبنیاتی ایرانی‌ها در جیب مافیا و کشورهای همسایه

رشادی با بیان اینکه مشکل کمبود لبنیات در کشور نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی عدم توان خرید مردم داریم و با افزایش قیمت‌ها، مردم توان خرید لبنیات را ندارند و هر روز سفره مردم را کوچکتر کردند. ما در کشور به اندازه کافی دامداری و تولید شیر داریم و دپوی شیرخشک و کره نیز صحت این ادعا را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آزادی صادرات لبنیات، گفت: صادرات و تفاوت در قیمت ارز به کام یک عده خاص است و باعث می‌شود یارانه مردم ایران، در جیب مافیا و کشورهای خارجی ریخته شود و تا زمانیکه قیمت ارز یکی نشود، مردم باید هزینه جیب مافیا و همسایگان را بپردازند.

رشادی در پایان، خاطرنشان کرد: قیمت ارز باید یکسان باشد و مابه‌التفاوت آن، به مردم داده شود تا مردم هرچه نیاز دارند با ارز آزاد خریداری کنند. 

منبع: ایسنا