شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#دولت

دیدگاه مشاور امنیت ملی ترامپ درباره اوضاع کنونی افغانستان


دیدگاه مشاور امنیت ملی ترامپ درباره اوضاع کنونی افغانستان

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اظهار اینکه احتمال سقوط دولت افغانستان در حال افزایش است، مدعی شد که شرایط کنونی در این کشور پیش‌بینی شده بود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت: احتمال سقوط افغانستان در حال افزایش است.

وی افزود که دلیل حملات طالبان به شمال افغانستان برای جلوگیری از ایجاد یک ائتلاف شمال جدید علیه این گروه بود و اکنون بسیاری از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان روحیه خود را از دست داده‌اند.

مشاور امنیت ملی دولت ترامپ ادامه داد: بزودی طالبان برای محاصره کابل و شهرهای بزرگ دیگر افغانستان تلاش خواهد کرد، آن‌ها در حال استفاده از ترور و تهدید برای تصرف شهرستان‌های کلیدی مجاور مراکز ولایت‌ها هستند.

این مشاور سابق همچنین تصریح کرد که «همه این‌ها پیش‌بینی شده بود» و با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و ادامه جنگ در این کشور تاکید کرد که با خروج یکی از طرف‌ها، جنگ پایان نمی‌یابد.

«اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز پیش از این با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی این کشور هشدار داد که با توجه به مسیری که هم اکنون ادامه دارد، جنگ داخلی مسیری است که می‌توان تجسم کرد.

وی با تاکید بر اینکه توافق سیاسی بهترین راه‌حل برای بحران افغانستان است، خطاب به طالبان تصریح کرده بود که اگر این گروه خواستار پایان حملات هوایی آمریکا است باید حملات هجومی‌ خود را متوقف کند.

وال‌استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشته بود که دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان سقوط کند.

انتهای پیام/.