به گزارش برای،  هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در سلسله پیامهای توییتری نوشت: برخی نگران حقوق بشر در چین هستند. آنها همیشه این نیت بد را به مردم منتقل میکنند. همانطور که برای همه روشن شده است، سیاست آمریکا علیه چین و مسلمانان است. تقریبا تمام گلوله های آمریکایی ها روی سرزمین کشورهای مسلمان افتاده است.

 

این مقام چینی تاکید کرد: آمریکا اولین کشوری در جهان است که ممنوعیت ضد مسلمانان تحمیل کرد. عجیب است که حال نگران حقوق بشر مسلمانان چینی است که زندگی شادی در سین کیانگ دارند. آیا این کارتان بی معنا و پوچ نیست؟

 

این سخنگو گفت: برای یک کشور بزرگ، افول تفکر بسیار خطرناک تر از افول قدرت است. گروه های کوچکی که دنباله رو آمریکا هستند، در بهترین حالت تنها بر ۱۰ درصد جمعیت جهان حکمرانی میکنند و اصلا نمایانگر جامعه بین الملل نیستند. برخی کشورها به رهبری آمریکا حقی ندارند که درباره دموکراسی و حقوق بشر چین صحبت کنند چون وضعیت حقوق بشری خودشان اسفناک است. آنها در تاریخ مرتکب نسل کشی علیه مردمان بومی، تبعیض و پیگرد علیه گروه های اقلیت شده اند.

 

این مقام وزارت خارجه چین گفت: حدود ۱۰۰ سال پس از آنکه آمریکا بنیان گذاشته شد، بومیان در جریان توسعه طلبی به سمت غرب اخراج و کشته شدند. جمعیت آنها از پنج میلیون به ۲۵۰ هزار تن کاهش یافت و تنها دو درصد از جمعیت کل آمریکا را تشکیل میدهند. به تازگی بقایای بیش از ۲۰۰ کودک و بیش از ۱۰۰۰ گور بی نام و نشان در زمین مدارس سابق شبانه روزی متعلق به کودکان بومی کانادا کشف شده است. ظرف ۱۶۰ سال دست کم ۴۰۰۰ کودک بدون دلیل روشن در این مدارس جان باخته اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تا همین امروز، افرادی مثل جورج فلوید نمیتوانند آزادانه نفس بکشند. گروه های اقلیت از تبعیض رنج میبرند و بی خانمان ها در خیابان ها سرگردانند. چقدر این کشورها باید بی شرم باشند که درباره حقوق بشر دیگران را موعظه کنند؟ آنها صرفا به بهانه واهی حقوق بشر در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله میکنند. برخی تلاش دارند به هر طریقی چین را بابت مشکلاتی در آمریکا سرزنش کنند. برای ابرقدرتی مثل آمریکا، بزرگترین چالش همواره خودش بوده است و بی ثبات کردن چین اصلا راه حل مشکلات آمریکا نیست.

 

هوآ چونیینگ در ادامه توییتهایش نوشت: دموکراسی و حقوق بشر شعار نیستند و نباید از آنها به عنوان گلدانهای دکوری استفاده شود. آنها تضمین میکنند که مردم حقوق بشر اساسی نظیر شغل، مسکن، غذا و پوشاک، آموزش، مراقبت درمانی و حقوق بازنشستگی دارند. دستاوردهای درخشان حکومتداری در صد سال مبارزه موفق‌ترین دموکراسی و قانع‌کننده ترین دموکراسی هستند. هدایت ۱.۴ میلیارد مردم چین برای خلاص شدن از فقر و زندگی شاد، بزرگترین حقوق بشر و بهترین حقوق بشر است.

 

او افزود: نه تنها حزب کمونیست چین در مسائل حقوق بشری تقصیری ندارد، بلکه باید به آن مدال طلا داد. امیدواریم که ایالات متحده به منطق بازگردد، نه اینکه مقابله با چین را به عنوان سیاست در نظر بگیرید و نه اینکه سرکوب چین را به عنوان "تصحیح سیاسی" در نظر بگیرید.قرار دادن دو قدرت بزرگ جهان در تقابل و درگیری بزرگترین نادرستی سیاسی است.