به گزارش برنا؛ علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری گفت: سال ۱۴۰۰ هم آزمون وکالت و هم آزمون کارشناسی را برگزار خواهیم کرد که مجری سازمان سنجش است.

او گفت: اصل بر آن است که آزمون‌های مرکز، سالانه اواخر شهریور ماه برگزار شود مگر اینکه مشکلی مانند کرونا پیش بیاید و بستگی به جدول زمانی آزمون‌های سازمان سنجش دارد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: آزمون وکالت گذشته در ۴۲ شهر آزمون برگزار شد و ما امسال در آزمون ۱۴۰۰ برای کارشناسی در ۲۵ رشته آزمون را برگزار خواهیم کرد و تفصیل رشته‌ها در آگهی آزمون اعلام خواهد شد.

بهادری جهرمی افزود: در برخی از رشته‌ها، چون نیاز کمتر است دو سال فاصله می‌افتد و سپس آزمون جدید برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه ما همیشه سقف ظرفیت اعلام می‌کنیم، گفت: آزمون ما آزمون کارآموزی است بنابراین مرکز باید توانایی مدیریت دوره کارآموزی این اشخاص را داشته باشد و حداکثر ممکن را که شدنی هم باشد مدنظر قرار دهد.

بهادری جهرمی افزود: برای آزمون ۱۴۰۰ هنوز هیأت نظارت سقف ظرفیت را تعیین نکرده

و پیشنهاد ما برای کارشناسی ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور است که قطعا این عدد برای سقف ظرفیت تصویب نخواهد شد. شورای عالی هیات نظارت کمتر از ۷ هزار نفر را تایید کرده و پیش‌بینی من برای ۲۵ رشته عددی کمتر از ۷ هزار نفر است.

او درباره آزمون وکالت نیز گفت: برای وکالت سقف آنچه که استان‌ها به ما اعلام کردند حدود ۶ هزار نفر و پیش بینی من از سقف ظرفیت وکالت ۶ هزار نفر است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: عزیزانی که مشمول سهمیه ایثارگری می‌شوند، از امروز به نهاد‌های متبوع خود مراجعه کنند و کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت کنند، چون هنگام ثبت نام اعلام کد ایثارگری ضروری است.

او گفت: احتمالاً ثبت نام آزمون نیمه اول مرداد ماه است و در هر صورت ثبت نام آزمون انجام خواهد شد و سازمان سنجش متولی ثبت نام است و طبق توافق‌هایی که با کانون کارشناسان صورت گرفته ممکن است آزمون کارشناسی مرکز و کانون کارشناسان دادگستری به صورت مشترک برگزار شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: چون امسال کتاب حقوق اساسی به منابع اضافه شده است، مرکز از پژوهشکده شورای نگهبان درخواست کرد که کتابی منتشر کند و این کتاب منتشر شد و برای کمک به داوطلبان به آن‌ها عرضه و به سازمان سنجش گفته شده است که طرح سوال از این کتاب صورت بگیرد.