به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از روز شنبه هشتم خردادماه آغاز شد و پس از دو هفته برگزاری، به دلیل رویدادهای برون مرزی ساحلی تعطیل شد.  میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در نامه‌ای به هیات‌های استانی و باشگاه‌های شاغل در لیگ برتر ساحلی زمان برگزاری هفته‌های هفتم و هشتم مرحله مقدماتی لیگ برتر ساحلی را اعلام کرد.

بر این اساس ورود تیم‌ها دوشنبه 18 مردادماه است و دیدارهای هفته هفتم از 19 تا 21 مردادماه و هفته هشتم مرحله مقدماتی از 23 تا 25 مردادماه به میزبانی هیات والیبال استان تهران در باشگاه پیکان تهران پیگیری خواهد شد. تیم‌ها تا 16 مردادماه برای تکمیل مدارک جهت حضور در هفته هفتم و هشتم فرصت دارند. در صورت عمل نکردن به تعهدات و تکمیل مدارک، از حضور تیم‌ها در ادامه مسابقات جلوگیری خواهد شد.

لیگ برتر ساحلی با حضور 12 تیم پیگیری می‌شود و هشت تیم برتر به مرحله نهایی و پلی‌آف صعود خواهند کرد.  تاکنون حضور تیم‌های موج سواران ساحل نوشهر، ساوانا بهشهر، پیکان بندر دیر و شهداب یزد که در رتبه‌های اول تا چهارم جدول قرار دارند در مرحله نهایی مسجل شده است.