شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن آنفلوانزا#ویروس کرونا

آزمایش فناوری «mRNA» برای واکسن آنفلوانزا

واکسن نمایه واکسن آنفلوانزا نمایه

شرکت مدرنا اعلام کرد، به طور رسمی آزمایشات مربوط به تزریق واکسن آنفلوانزا را با فناوری جدیدی که برای ساخت واکسن ویروس کرونا استفاده شده است، آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، شرکت مدرنا اعلام کرد، به طور رسمی آزمایشات مربوط به تزریق واکسن آنفلوانزا را با فناوری جدیدی که برای ساخت واکسن ویروس کرونا استفاده شده است، آغاز کرده است.

واکسن‌های mRNA دارای رشته هایی از ماده ژنتیکی به نام mRNA در داخل یک پوشش خاص است. این پوشش از mRNA در برابر آنزیم‌های بدن محافظت می‌کند تا تجزیه نشود. واکسن‌هایی که با این فناوری توسعه می‌یابند دستورالعمل‌هایی را برای سلول‌ها ایجاد می‌کنند تا پروتئین بی ضرر بسازند. 

این شرکت قصد دارد ۱۸۰ شرکت کننده را در آزمایشات بالینی ثبت نام کند، آزمایشاتی که در مراحل اولیه هستند و از نظر ایمنی و اثربخشی بررسی می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که با وجود واکسن، بیش از ۲۹۰ هزار نفر سالانه بر اثر آنفولانزا جان می‌بازند.

شرکت مدرنا در یک بیانیه جدید یادآور شده،  به اولین شرکت کنندگان در یک آزمایش بالینی که واکسن آنفلوانزا را با استفاده از فناوری mRNA مورد بررسی قرار داده، دزهایی داده است.

قبل از همه گیری، فناوری mRNA شناخته شده بود اما به طور گسترده‌ای توسط دانشمندان کشف و استفاده نشده بود.اکنون، بسیاری بر این باورند که این فناوری می‌تواند آینده واکسن‌ها را تغییر دهد و حتی پایه‌ای برای ایجاد واکسن‌های HIV / AIDS باشد که مدرنا نیز در حال تحقیق در مورد آن است.

منبع: فارس