شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#پاکستان#وزیر کشور

در پی تحولات اخیر در افغانستان؛

پاکستان: هیچ پایگاه نظامی در اختیار آمریکا نمی گذاریم

پاکستان: هیچ پایگاه نظامی در اختیار آمریکا نمی گذاریم

وزیر کشور پاکستان طی کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به تحولات افغانستان و اهمیت مسئله صلح در این کشور، بر موضع اسلام آباد مبنی بر عدم واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دنیوز، «شیخ رشید» وزیر کشور پاکستان با اشاره به خروج ادعایی نظامیان آمریکایی از افغانستان، مجددا تاکید کرد که اسلام آباد همچنان بر سر تصمیم خود مبنی بر عدم واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا خواهد ایستاد.

رشید در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر «راولپندی» با تاکید بر اینکه موضع دولت و مخالفان در این زمینه یکسان است، گفت: پاکستان شدیدا خواهان صلح در افغانستان است.

وی همچنین ادامه داد: آغاز گفتگوها با طالبان نه فقط برای پاکستان، بلکه برای کل منطقه مهم است.

وزیر کشور پاکستان همچنین با اشاره به اینکه اسلام آباد پایگاه های این کشور را برای انجام عملیات در افغانستان در اختیار هیچ کس قرار نمی دهد، تصریح کرد: هیچ ابرقدرتی نمی تواند پاکستان را نادیده بگیرد. هیچ فشاری بر روی ما نیست.

رشید با اشاره به اینکه رویکرد طالبان تغییر کرده است گفت که سیاست پاکستان نیز تغییر کرده است و اسلام آباد هر دولتی در افغانستان را که از حمایت مردم آن کشور برخوردار باشد، به رسمیت می شناسد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت عبور از مرزهای مشترک این کشور با افغانستان گفت: گذرگاه های «تورخم» و «چمن» باز می مانند و فقط شهروندان پاکستانی واکسینه شده (علیه کرونا) قادر به ورود به کشور خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه اسلام آباد تحت هیچ عنوانی پایگاه نظامی برای انجام عملیات در افغانستان در اختیار آمریکا قرار نخواهد داد، گفته بود که دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود.