به گزارش برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی گفت: متناسب با هشتادمین افتتاح که امروز انجام شد در مجموع ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی شامل، ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی، در سراسر کشور افتتاح شد. در دولت دوازدهم تلاش مضاعفی برای مسکن به وجود آمد . برای زندگی ارام بعد از اشتغال و ازدواج مسئله مسکن برای مردم حایز اهمیت است. اشتغال و مسکن امر مهمی برای زندگی است. دولت در این زمینه مسئولیت سنگینی را برعهده دارد تا تسهیلات لازم رابرای مسکن فراهم کند.

وی افزود: یک سوم مسکن مهر توسط دولت قبل انجام شده بود و 770 هزار مسکن تکمیل شده بود که آن تعدادهم در خدمات ناقص بودند و دو سوم آن باقی مانده بود. با آمدن مهندس اسلامی و تلاش او، مسکن مهر اکنون رو به اتمام است و امیدواریم در این روزهای پایانی پرونده مسکن مهر را به طور کامل جمع شود.

روحانی گفت: یکی از تاکیدات دولت احیای بافت فرسوده و باز افرینی شهری بود در این زمینه تلاش زیادی انجام شد و 375 هزار و 232 واحد در بافت فرسوده احیا شد و 534 هزرا واحد تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن انجام گرفته است که از این رقم برخی زمین هاواگذار شده و خدمات در حال تکمیل است و 40 هزار از این رقم تکمیل شده و مشغول بهره برداری است.