شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آلمان

هشدار سازمان اطلاعات آلمان درباره خطرات تروریسم داعش و القاعده


هشدار سازمان اطلاعات آلمان درباره خطرات تروریسم داعش و القاعده

سازمان اطلاعات امنیت آلمان از افزایش عناصر تروریستی وابسته به داعش و القاعده خبر داده و خطر این سازمان‌های تروریستی را همچنان بالا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، بر اساس ارزیابی سازمان اطلاعات امنیت آلمان BND)) تقریبا حدود 20 سال بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر خطر تروریسم داعش و القاعده هنوز برطرف نشده است.

برونو کاهل، رئیس این سازمان امنیتی در آلمان  گفت: ما در حال حاضر هیچ دلیلی در این باره که هشدارها را کاهش دهیم نداریم.

وی همچنین گفت: با وجود موفقیت‌های نظامی در مبارزه علیه تروریسم از جمله در عراق و سوریه شمار عناصر ترور افزایش پیدا کرده است. این عناصر ترور امروز نه تنها می‌توانند حملاتی تروریستی را در منطقه انجام دهند بلکه از آنجا بار دیگر بر دیگر مناطق هم تاثیر می‌گذارند.

وی بزرگترین خطر گسترش ساختارهای تروریستی را در هر جا می بیند که اقتدار و ساختارهای دولتی متزلزل شود .

این مقام اطلاعاتی در آلمان، مناطقی در خاورمیانه، کشورهای ساحل آفریقا و آفریقای جنوبی و آسیای مرکزی را در معرض این تهدیدات دانست.

 وی همچنین اعلام کرد که این گروه های تروریستی در این مناطق محبوب هستند و شکاف‌های ایجاد شده را پر می‌کنند و حاکمیتی جدید مطابق با قوانین شریعت و وعده‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند.

به گفته کال، تنها یک راه برای جلوگیری از گسترش گروه‌های تروریستی وجود دارد و آن این است که  حضور خود را نشان دهیم. وی همچنین گفت: ما باید به  حمایت از کشورهایی که این فاجعه در آنها آغاز شده است ادامه دهیم.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر علیه نیروهای مستقر ارتش آلمان  در مالی گفت: بدیهی بود که غرب نمی تواند (بعد از این حمله) از این منطقه محو شود.

این مقام اطلاعاتی در آلمان تاکید کرد که اروپا باید همه اقدامات برای حمایت از کشورهای ساحل آفریقا را در پیش گیرد و بداند که در اینجا مسئله همسایگی اروپا مطرح است که خطرات امنیتی در این مناطق تاثیرات مستقیمی بر اروپا دارد.

انتهای پیام/