شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بوشهر#جدید#نوجوانان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۸۰ درصد استان بوشهر در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی هستند / اوضاع بیمارستان‌ها حاد است

شدت شیوع ویروس جهش یافته جدید بالاست و برخلاف دیگر سویه‌ها، سویه دلتای هندی کودکان، نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند و این می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 ۸۰ درصد استان بوشهر در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی هستند / اوضاع بیمارستان‌ها حاد است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به روند بالای ابتلا و مراجعه بیماران کرونا، در زمان حاضر مراکز درمانی استان شلوغ و در شرایط حاد قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴۷ بیمار مبتلا به کرونا دربیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند و این به معنی اشغال یک‌سوم تخت‌های بیمارستانی است.  

وی اضافه کرد: در این شرایط حاد، بیماران برای بستری در مراکز درمانی ممکن است دچار معطلی شوند اما تلاش شده به خصوص برای افراد بدحال شرایط لازم بستری فراهم شود و هیچ بیمار بدحالی در استان به دلیل نبود امکانات بستری در استان رها نشده است.

کشمیری با بیان اینکه در زمان حاضر در بیمارستان شهیدگنجی برازجان ۱۰۰، در بیمارستان شهدای خلیج فارس و شهدای هسته‌ای ۱۵۰ و در بیمارستان تامین اجتماعی ۵۰ نفر بستری هستند، بیان کرد: اولویت بستری با بیماران بدحال است و به همین دلیل افرادی که شرایط بهتری دارند، در تریاژ بیمارستان‌ها دچار معطلی می‌شوند.  

وی یادآور شد: با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته اما مردم توجه داشته باشند که همه این بیماران نیازمند دارو، اکسیژن و مراقبت هستند و در این شرایط همراهی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این شرایط ویژه و شلوغی بیمارستان‌ها تنها در استان بوشهر که در حدود هزار و ۶۰۰ تخت بستری دارد نیست. بلکه بسیاری از استان‌های برخوردار نیز با این ازدحام و شلوغی در پذیرش بیماران روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شمار ابتلا و بستری روزانه به ترتیب ۵۰۰ و بیش از ۱۱۰ نفر است و انتظار می‌رود با کاهش روند ابتلا، میزان مراجعه به بیمارستان‌ها نیز کاهش یابد.

کشمیری با بیان اینکه همراهی لازم در خصوص رعایت محدودیت‌ها از سوی مردم صورت نمی‌گیرد اضافه کرد: هرچند مردم طی ۶۰۰ روز گذشته خسته و تحمل آنها کم شده اما تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش تجمعات از سوی آنان است که می‌توان میزان ابتلا و ورودی بیمارستان‌ها را کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: شدت شیوع ویروس جهش یافته جدید بالاست و برخلاف دیگر سویه‌ها، سویه دلتای هندی کودکان، نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند و این می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: با وارد کردن ۶۱ هزار دوز واکسن طی یک هفته گذشته و آغاز واکسیناسیون ۶۰ ساله‌ها این استان نسبت به کشور یک گام جلوتر است.

کشمیری با بیان اینکه پیش از این محموله نیز ۵۰ هزار دوز واکسن وارد استان بوشهر شده است اضافه کرد: تلاش شده با واکسن‌های موجود در زمان حاضر روزانه سه هزار واکسن دراستان انجام می‌شود و انتظار می‌رود به این روند سرعت داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انتظار می‌رود ۵۰ هزار دوز واکسن در ۲ قسمت وارد استان شود که به این وسیله امکان تزریق واکسن به افراد در رده سنی ۵۰ سال نیز در استان فراهم می‌شود.   

وی تاکید کرد: ویروس کرونا یک پاندمی جهانی است و تنها با رعایت بهداشت فردی است که می‌توان جلو شیوع بیشتر آن را گرفت.

در حال حاضر ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند و تنها شهرستان بوشهر و دیّر هستند که در وضعیت نارنجی پرخطر کرونا قرار دارند.