شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مخالفت#پایان سال#سال جاری

با وجود مخالفت آمریکا؛ پروژه گازی نورد استریم ۲ امسال به بهره برداری می‌رسد


با وجود مخالفت آمریکا؛ پروژه گازی نورد استریم 2 امسال به بهره برداری می‌رسد

مدیر اجرایی پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ از به بهره برداری رسیدن این پروژه تا پایان سال جاری میلادی و تکمیل شدن آن تا پایان ماه آگوست خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "ماتیاس وارنیگ" ، مدیر عامل شرکتAG نورد استریم 2 در گفتگویی با روزنامه "هندلزبلات " آلمان از آماده شدن قریب الوقوع  پروژه گازی نورد استریم 2 خبرداده و گفت: ما بر این عقیده‌ایم که این پروژه تا پایان ماه آگوست ( 9 شهریور ماه) به پایان برسد.

وی تاکید کرد که تا به حال 98 درصد این پروژه گازی تکمیل شده است و 2 درصد باقی مانده مربوط  به خطی دوم است. وارنیگ گفت: هدف ما این است که این خط لوله تا پایان سال جاری میلادی مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مقام روسی تاکید کرد که در نهایت خط لوله‌ای وجود خواهد داشت که همه الزامات تایید و استانداردهای بین المللی صنعتی را برآورده می کند.

وارنیگ با نگاهی به نقش آینده اوکراین به عنوان یک کشور ترانزیتی برای گاز روسیه گفت: کوچکترین تردیدی ندارد که این کشور تزانزیتی همچنین بعد از سال 2024 بخش جدایی ناپذیر انتقال گاز روسیه به اروپا  خواهد بود. اواخر سال 2024 توافق نامه ترانزیت بین روسیه و اوکراین تکمیل می‌شود. من تصور می‌کنم که در مذاکرات بین دولت آلمان و روسیه به این مسئله پرداخته شده است.

پروژه گازی نورد استریم 2 که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2» به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام کرده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می‌خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت‌هایی که به نوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین کرده است.

ایالات متحده صادر کننده گاز طبیعی به صورت LNG به اروپا است ، اما گاز روسیه ارزان تر است. واشنگتن می ترسد که روسیه با افزایش وابستگی به مسکو بتواند از نورد استریم 2  به عنوان اهرمی برای تضعیف کشورهای اتحادیه اروپا استفاده کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا البته اخیرا اعلام کرده که برای بهبود مناسبات با آلمان می خواهد از تحریم ها علیه این پروژه گازی عقب نشینی کند.

این رویکرد بایدن با اعتراضات شدید نمایندگان کنگره آمریکا مواجه شده است.

 رسانه های آلمانی گزارش داده اند که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان مقدمات سفر به واشنگتن برای حل مناقشات با آمریکا بر سر پروژه گازی "نورد استریم2 " را فراهم می‌کند. وی در 15 جولای ( 24 تیرماه) به واشنگتن سفر خواهد کرد.

سفر چندی پیش  مشاوران صدر اعظم آلمان به واشنگتن برای حل مناقشات بر سر این مسئله نتیجه‌ای نداشت.

انتهای پیام/