شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#والیبال#تیم ملی#المپیک#تیم ملی والیبال

آلکنو: کسی در مورد من حرف زده که یک صدم من هم افتخار ندارد | کسی نمی تواند من را تحت فشار بگذارد

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص خط خوردن فرهاد قائمی در آستانه المپیک توضیحاتی ارائه کرد.

آلکنو

به گزارش همشهری آنلاین آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال  در آستانه المپیک نشست خبری برگزار کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در خصوص نتایج ضعیف  تیم ملی در لیگ ملت ها والیبال گفت: اگر یادتان باشد گفته بودم امیدوارم لیگ ملت ها به بسیاری از سوالات من‌ پاسخ دهد و این اتفاق افتاد.‌آزمون سختی برای تیمم بود. جواب سوالاتم را در این رقابت ها گرفتم و همانطور که قول داده بودم جوان‌ها و کل تیم را مورد آزمایش قرار دادم.

* به معجزه اعتقاد ندارم

وی ادامه داد: تغییراتی در تیم ایجاد کردم اما واقف بودم این تغییرات ثباتی در تیم ملی ایجاد نمی‌کند. ایران تقریبا دو سال هیچ بازی رسمی انجام نداده بود و نیمی از تیم را بازیکنانی تشکیل می دادند که دو سال هیچ بازی ملی انجام نداده بودند. به معجزه اعتقاد ندارم و تنها با تلاش می توان به اهداف رسید.


می شد نتایج بهتری در لیگ ملت ها کسب کرد که با ترکیب دوم بازی کرد. با تعویض یکی دو بازبکن باتجربه می‌توانستیم بازی را ببریم. اما بادهماهنگی های صورت گرفته قبل از مسابقات قرار شد بازبکنان را تحت فشار پر استرس قرار دهم تا ببینم عملکرد آنها چگونه است. قبلا گفته بودم که از روز اول شروع کارم با تیم ملی تمام تصمیمات را من گرفتم و در مورد مسائلی که شک و تردید داشتم از همکارانم کمک گرفتم. و هیچکس نمی تواند تصمیمی را به من تحمیل کند.

سرمربی تیم ملی والیبال درپاسخ به این سوال که آیا تیمی در دنیا وجود دارد که با سه ماه تمرین به سکوی المپیک برسد  یا خیر، خاطرنشان کرد: من قبلاً گفته بودم و حالا به صورت رسمی اعلام می کنم که از روز اول کارم با تیم ملی ایران تمام تصمیمات را خودم به تنهایی گرفتم. در مورد مسائلی که شک داشتم با دو همکارم مشورت می کردم و نه رئیس فدراسیون و نه هیچکس دیگر به من فشاری وارد نکرد. من مربی نیستم که کسی به من فشاری وارد کند.

در روزنامه ها خواندم قائمی دعوت شده است

وی در خصوص قائمی عنوان کرد: من نمی خواستم در این خصوص صحبت کنم، اما چون بقیه زیاد صحبت می کنند می خواهم روشنگری کنم. من بزرگتر از قائمی هستم. وی در مورد گذشته و عناوین صحبت کرده و باید بگویم یک صدم عناوینی که من کسب کرده ام را به دست نیاورده است. من رو در رو با او صحبت کردم اما او در یک خبرگزاری جوابم را داد.

حدود یک ماه در مورد وی سوال کردم و پرسیدم که کجاست؟ از سعید معروف پرسیدم و به کاپیتان گفتم که فیاضی به این مسابقات نمی رسد. خیلی دوست داشتم به شرایط ایده آل برسد اما نرسید. او خیلی تلاش کرد و باید از وی تشکر کنم. 

به من گفته شد بازیکنی داریم که می تواند در سرویس و دریافت خوب باشد و منظور آنها قائمی بود. به من گفتند که او ازدواج کرده اما تمرین می کند و یک مصدومیت جدی هم داشته است. موضوع قائمی منتفی شد، اما بعد از لیگ ملت ها به روسیه رفتم و دو روز قبل از آمدن به ایران در روزنامه های روسی خواندم که قائمی به تیم ملی دعوت شده است. چند ساعت بعد مترجمم با من تماس گرفت و از طرف خوش خبر نظرم را جویا شد. من هم جواب دادم که اگر آماده باشد شرایط او را بررسی خواهم کرد و مشکلی ندارم. همین شرایط را هم برای میرزاجانپور تشریح کردیم. من جلوی همه بازیکنان به این دو بازیکن اشاره کردم و گفتم تا زمان اعزام به المپیک تنها ٨ تمرین باقی مانده و تنها دو سه روز زمان دارید که خودتان را نشان دهید، اما بعد از تمرین اول دیدم قائمی در شرایط مطلوب نیست. می دانم که تمرین کرده است، اما چیزی که من دیدم و چون نمی خواستم او را با تمرینات فشرده اذیت نکنم و وقتش را بگیرم بعد از تمرین از وی خداحافظی کردم. اگر این فرصت دو سه ماه قبل از المپیک رخ می داد می توانستم زمان بیشتری به وی بدهم، اما ١٠ روز مانده به اعزام این امر غیرممکن بود. حریفان ما مدت هاست با ١٢ بازیکن تمرین می کنند اما من ١٨ بازیکن را دعوت کردم. این داستان کلی این ماجرا بود.