شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

دانشجویان بدون تزریق واکسن هم می‌توانند در کلاس‌های حضوری تحصیل کنند

دانشجویان بدون تزریق واکسن هم می‌توانند در کلاس‌های حضوری تحصیل کنند
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بابیان‌اینکه آموزش مجازی به دانشجویان لطمه وارد کرده است تاکید کرد که اگر به دانشجویان واکسن هم تزریق نشود می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های حضوری تحصیل کنند.
دانشجویان بدون تزریق واکسن هم می‌توانند در کلاس‌های حضوری تحصیل کنند

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خانه ملت، در مورد انتشار خبری از سوی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی‌براینکه طی نامه‌ای از وزارت بهداشت تقاضای تزریق واکسن به دانشجویان فنی وحرفه‌ای را داشته‌اند چرا که کرونا بیشترین لطمه را به دانشگاه‌های مهارتی وارد کرده است، گفت: ما از سال گذشته پیگیر این موضوع هستیم که کلاس‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی و واحدهای عملی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری برگزار شوند، چرا که آموزش مجازی برای دروس عملی بازدهی مطلوبی ندارد.

تذکر مجلس به وزیر علوم پیرامون لطمه تداوم آموزش مجازی به دانشجویان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چه دلیلی دارد که دانشجویان برای گذراندن واحد عملی همچون فیزیک و شیمی در کارگاه حضور نداشته باشند، کما اینکه ما در این زمینه با وزیر علوم صحبت کردیم و در ترم گذشته نسبت به این وضعیت تذکر دادیم.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشجویان رشته پزشکی که باید حتما بالای سر بیمار بروند، معنایی ندارد، کما اینکه این دانشجویان هم نسبت به این وضعیت اعتراض دارند، چرا که در یک سال و نیم گذشته برآورد عملکرد علمی این بخش مطلوب نبوده است.

فلاحی اظهار کرد: این اقدام خوبی است که به دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و علوم پزشکی واکسن تزریق شود، اما چنانچه این مهم نیز محقق نشود این دانشجویان می‌توانند در محیط کارگاه یا آزمایشگاه که از فضای گسترده‌ای برخوردار هستند و تمام دانشجویان نیز همزمان در این فضاها فعالیت نمی‌کنند و در قالب گروه‌بندی در این محیط ها حضور پیدا می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند، همچنین دانشجویان پزشکی نیز برای حضور در بخش‌های بیمارستانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آموزش مجازی به دانشجویان لطمه وارد کرده به طوری که نتوانسته‌اند دانش مورد نیاز خود را آنچنان که مورد هدف بوده کسب کنند.

کلاس‌های مدارس دارای دانش‌آموزان محدود باید حضوری برگزار شوند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما برای برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس نیز با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم چرا که در بسیاری از مناطق کم جمعیت، هم معلمان، هم دانش‌آموزان و هم اولیا خواستار برگزاری کلا‌س‌ها به صورت حضوری هستند، بنابراین این معنا ندارد در نقاطی از کشور که تعداد کل دانش‌آموزان مدارس کمتر از 40 نفر بوده، کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شوند./

پایان پیام

∎​