شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین#سیاه#وزارت

وعده چین برای اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه آمریکا


وعده چین برای اتخاذ تدابیر تلافی جویانه علیه آمریکا

چین روز یکشنبه وعده داده است که در واکنش به اقدام وزارت بازرگانی آمریکا در قراردادن نام ۱۹ شرکت چینی در فهرست سیاه اقتصادی، تدابیر تلافی لازم و تلافی جویانه ای را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه 19 شرکت چینی را به اتهام نقض حقوق بشر و حمایت از مدرنیزه شدن ارتش، در فهرست سیاه اقتصادی قرار داد، پکن یکشنبه اعلام کرده است که تدابیر لازم را در واکنش به این اقدام اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم آمریکا در اضافه کردن این شرکت های چینی به فهرست سیاه، نقض آشکار قوانین تجاری و اقتصادی بین‌المللی است.

وزارت بازرگانی چین افزود: پکن تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع و حقوق مشروع و قانونی شرکت های چینی اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا پیش از این در اظهاراتی گفت: وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنان متعهد به اتخاذ اقدام قاطع و محکم برای هدف قراردادن شرکت هایی است که به نقض حقوق بشر در سین کیانگ کمک می کنند یا از فناوری آمریکایی برای تلاش های بی ثبات کننده ارتش چین استفاده می کنند.

اقدام وزارت بازرگانی آمریکا پس از آن است که ماه گذشته نیز واشنگتن شرکت چینی دیگر را به بهانه کار اجباری در سین کیانگ در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده است.

انتهای پیام/