شهر خبر

۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی دریافت بازنشستگان از کجا تامین می شود؟


130 هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی دریافت بازنشستگان از کجا تامین می شود؟

متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات ۱۰ ساله بازنشستگان بود که در سال ۱۳۹۹ از محل منابع مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ سازمان برنامه و بودجه کشور، اخیرا اعلام کرده است: متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال 1399 و تداوم آن در سال  1400 عینا بر اساس منابع مندرج در قانون بودجه بوده و به هیچ عنوان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده و دولت مستقر به دنبال ایجاد هزینه برای دولت منتخب نیست.

گفتنی است، متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات 10 ساله بازنشستگان بود که در سال 1399 از محل منابع مندرج در قانون بودجه سال 1399 اجرایی شده و با توجه به رشد حدود 45 درصدی حقوق بازنشستگان رضایت جدی بازنشستگان را در پی داشت با توجه به اجرای متناسب‌سازی از مهرماه سال1399 منابع لازم برای تداوم متناسب‌سازی نیز در لایحه بودجه 1400 منظور شده که با تغییراتی در مجلس به تصویب رسید با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال 1400 و لحاظ 130 هزار میلیارد تومان تداوم متناسب سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجرا است.

برخی به این موضوع معترض هستند که چرا دولت در  آخرین سال حضور و فعالیت خود این اقدام را در دستور کار قرار داده و آیا در 8 سال گذشته ظرفیت لازم به انجام همسان سازی و ارائه لایحه مذکور به مجلس شورای اسلامی وجود نداشته است؟

انتهای پیام/