شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#امارات

انفجار مهیب در البیضاء و بی‌ثباتی امنیتی در عدن


انفجار مهیب در البیضاء و بی‌ثباتی امنیتی در عدن

انفجار مهیب در شهر «الصومعه» در استان البیضاء، بی ثباتی در عدن و ادامه اختلافات شدید میان امارات و عربستان در یمن از مهمترین اخبار امنیتی یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، منابع محلی در استان البیضاء با اشاره به انفجاری که در شهر«الصومعه» در شرق این استان در روز گذشته رخ داد، اعلام کردند که انفجار مهیبی که شهر الصومعه را لرزاند ناشی از انفجار یکی از کارگاه‌های ساخت مواد منفجره وابسته به داعش بود.

این منابع اعلام کردند که صدای انفجار در سراسر شهر شنیده شد و خسارات سنگینی به برخی منازل نزدیک به محل انفجار وارد کرد و شیشه منازل در دیگر مناطق شهر را شکست.

منابع محلی بیان کردند که حالتی از ترس ساکنان را فرا گرفته است و این همزمان با خشم شدید عمومی از اقدام تروریست‌های وابسته به امارات در ایجاد کارگاه‌های ساخت مواد منفجره در داخل محله‌های مسکونی است.

عدن همچنان بی‌ثبات و شاهد خشم عمومی

منابع یمنی از ادامه اعتراضات در شهر عدن تحت کنترل نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی خبر دادند و اینکه نبود خدمات و شرایط اقتصادی سخت، مردم را بسیار خشمگین کرده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در عدن گزارش داد که «سعید القطیبی» از فرماندهان شورای انتقالی وابسته به امارات در معرض سوء قصد تروریستی قرار گرفته، اما جان به در برده است.

این منبع بیان کرد: افراد مسلح ناشناس به وی هنگامی که در حال رانندگی بود، آتش گشودند.

سوء قصد تروریستی به این فرمانده وابسته به شورای انتقالی وابسته به امارات در حالی انجام می شود که برخی مسئولان و تحلیلگران سعودی از ترور رهبران شورای انتقالی در عدن سخن به میان آورده بودند.

اوضاع نابسامان شهر مأرب

منابع یمنی از اوضاع نابسامان امنیتی در شهر مأرب که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پشت دروازه‌های آن قرار دارند، خبر دادند و اعلام کردند که به دنبال حمله نیروهای وابسته به ائتلاف به منزل یکی ار رهبران قبایل و ایجاد رعب و وحشت در میان زنان و کودکان، افراد قبایل، به منزل« احمد جبران» فرمانده منطقه نظامی هفتم حمله ور شده‌اند.

تقویت تجهیزات و نیروی عوامل سعودی و امارات در ابین یمن

منابع یمنی از تحرکات جدید عوامل وابسته به سعودی و امارات در ابین در جنوب یمن خبر دادند و آنرا گواه ترتیبات جدید برای منفجر کردن اوضاع با توجه به ادامه کشمکش میان طرفین و نشانه تشدید دامنه درگیری در آینده نزدیک دانستند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای شورای انتقالی اقدام به انتقال تجهیزات سنگین به شهر زنجبار و استقرار آن در ورزشگاه 22 می و وادی حسان کرده‌اند.

در مقابل تجهیزات جدیدی هم به نیروهای «هادی» در شهر «شقره» رسیده است. این تجهیزات شامل نفربرهای زرهی و توپ است.

این همزمان با تشدید حملات رسانه‌ای و سیاسی میان طرفین است.

انفجار بمب در بازاری در استان الضالع

منابع یمنی از انفجار بمبی در بازار «سناح» در استان «ضالع» یمن که دو کشته و سه زخمی برجای گذاشت خبر دادند.

منابع محلی گزارش دادند: این انفجارها در راستای تسویه حساب‌های داخلی میان گروه‌های وابسته به ائتلاف سعودی در این استان است.

یادآور می‌شود که استان‌های جنوبی یمن که تحت کنترل ائتلاف سعودی هستند از سال 2015 شاهد اختلافات شدید میان نیروهای وابسته به امارات و نیروهای وابسته به سعودی هستند.

انتهای پیام/