شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله
آقاتهرانی:

فیلم آیت الله مصباح که می‌خواست زانوی آقا را ببوسد موجود است

کدخبر: 425604
عضو جبهه پایداری، در رابطه با چینش احتمالی کابینه رئیسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: من آقای‌ رییسی را می شناسم ایشان مرد درست و خوبی است و امیدوارم که موفق باشند، البته می دانم که پیدا کردن آدم هایی که انقلابی و مجاهد باشند و اهل دوندگی باشند کار آسانی نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، نماینده مجلس یازدهم با اشاره به برخی انتقادها که قدرت گرفتن اعضای پایداری در نهاد پارلمانی را مطرح می کنند، اذعان کرد: اگر ما در مجلس یازدهم یک کار خلاف قانون داشته ایم بگویند عذرخواهی می کنیم، اگر من یک خانه اضافه دارم افشا کنند، باید به خاطر رسیدگی به کار مردم فحش بخوریم؟

«مرتضی آقا تهرانی»، عضو جبهه پایداری، در رابطه با چینش احتمالی کابینه رئیسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: من آقای‌ رییسی را می شناسم ایشان مرد درست و خوبی است و امیدوارم که موفق باشند، البته می دانم که پیدا کردن آدم هایی که انقلابی و مجاهد باشند و اهل دوندگی باشند کار آسانی نیست. چینش دولتی مردم سالار که با مردم باشد و بین مردم زندگی کند کار آسانی نیست. باید افرادی متخصص در کار خود باشند و این کار سختی است امیدواریم موفق باشند و بعد از مراسم تحلیف، وزرا به مجلس معرفی شوند.

او افزود: نمایندگان امروز  آمادگی برای بررسی وزرا را دارند و ما امیدواریم رای اعتماد خوبی به وزرا بدهیم، اگر درباره کسی سخنی وجود دارد حرفمان را به بحث و نظر می گذاریم البته اینکه وزیری رای اعتماد بگیرد به این معنی نیست که هر چه گفت بگوییم چشم و تمام، نه باید ویژگی ها را دید. نمی توان مرتبا به مردم قول داد و وعده ها تحقق پیدا نکند مردم تا کی اعتماد کنند؟ از این رو باید این مساله را جدی گرفت و وزرایی که معرفی می کنند باید افرادی کاری و کاربلد باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر مردم شش ماه ببینند که وزرا خوب عمل می کنند همه حمایت می کنند و حتی کسانی که رای نداده اند و یا رای سفید داده اند هم همراه می شوند، آنها هم دلسوز کشور هستند ولی گاهی بدی عملکرد ما مسئولین مردم را ناراحت می کند و فکر می کنند ما به فکر آنها نیستیم. بعد از شش ماه عملکرد مثبت دولت مردم می بینند و فکر می‌کنند که ریاست جمهوری جایگاه خوبی پیدا کرده و مردی دلسوز و کاری پای کار است، مجلس نیز در این راستا آماده عملکرد انقلابی است.

آقا تهرانی در مورد سهم خواهی برخی افراد و گروه ها برای حضور در کابینه رئیسی گفت:  رییس جمهور باید سعه صدر داشته باشد و همه را ببیند و حرف همه را بشنود این بسیار خوب است و باید نسبت به این حالت شاکر بود اما اینکه از همه احزاب استفاده کنند یا نه در این مورد اطلاعی ندارم. از ابتدای راه از همه پیشنهاد و نظر گرفته شده و ما و دیگران همه باید به میدان بیاییم و هر کسی هر طوری که می تواند به ایشان کمک کند. البته من سهم خواهی و ... را قبول ندارم اینکه ما کار و کمک کرده ایم و حالا وزیر فلان و فلان.. باید از ما باشد این درست نیست. باید آزادی شخص رئیس جمهور در این جهت جدی باشد و خود او مسئول و پاسخگو است.

او در توضیح اینکه آیا رئیس جمهور منتخب برای انتخاب کابینه و نظرخواهی با جبهه پایداری جلسه ای داشته یا خیر ادامه داد: آیت الله رئیسی تا به امروز جلسه ای با اعضای پایداری در این رابطه نداشته است ولی این طیف هم به شکل طبیعی همانطور که عمومی از همه خواسته شده بود افراد مناسب را برای کابینه معرفی کنند، چند نفر را معرفی کرده اند ولی تشخیص و انتخاب با خود رییس جمهور است.

آقاتهرانی با بیان اینکه با حضور نمایندگان مجلس در کابینه مخالف است، خاطر نشان کرد: من موافق حضور نمایندگان مجلس در دولت نیستم و این را در پیشنهاداتم به آقای رئیسی آورده و گفته ام که اگر نمایندگان مجلس نباشند بهتر است. اگر نمایندگان مجلس خیلی خوب کار می کنند این خدمت را در مجلس داشته باشند؛ اجازه بدهید مجلس در همین شرایط باقی بماند و انتخابات جدیدی نخواهد. ما آدم خوب و توانمند در این کشور کم نداریم.

او در رابطه با انتخاب اصلح برای وزیر خارجه در دولت رئیسی افزود: برای وزارت خارجه ابلاغیه هایی از مقام ولایت هست و ضوابط و قواعدی وجود دارد، باید بر اساس آنها و ضابطه مند پیش برویم، به طور مثال یکی از مسائل ساده ای که برای رییس جمهور مطرح می شد این بود که دلش با غرب است و باید دلش و اعتمادش به داخل و مردم خودمان و نیروهای خودمان باشد و به بچه های انقلاب و نظام تکیه کند، نه اینکه مملکت را معطل بیگانگان غیر قابل اعتمادی کند که همواره مملکت ما را تا لب چشمه برده و تشنه برگردانده اند من این نکات را در بیانات مقام معظم رهبری نیز به روشنی دیده ام همچنین در قوانین بالا دستی دیده ام.  در مجموع باید استعداد یابی کنند و کشور را با بچه های خودمان اداره کنند ما افراد کارآمد و کاردان کم نداریم.

دبیرکل پیشین جبهه پایداری با بیان اینکه باید از افرادی که به سهم خواهی اعضای پایداری تاکید دارند بپرسیم بر چه اساسی این صحبت هارا مطرح می کنند، اظهار کرد: بد نیست از افرادی که فحاشی می کنند بپرسیم آیا شما علامه ای بالاتر از آقای مصباح دارید؟ مگر کسی پاک تر و باسوادتر از ایشان داریم؟ باید تعریف هایی که آقا از ایشان داشته و دارند مرور کنیم. چطور به خودمان اجازه می دهیم هر کاری که خواستیم بکنیم؟ چطور همه سرمایه های خودمان را از بین می بریم؟! در کجای دنیا این چنین است؟ چطور کسی که فقط خواندن و نوشتن می داند به چنین افرادی توهین می کند!؟ به هوای اینکه پایداری اسم فردی را در لیستی نیاورده چطور به خودمان اجازه توهین می دهیم؟ به هوای اینکه پایداری با شخصی که برای برخی افراد بت است مخالفت کرده، توهین می کنیم؟

او تاکید کرد: ما با این برخوردها آشنا هستیم ولی این به معنی کوتاه آمدن بچه های پایداری نیست. ما به وظیفه مان عمل می کنیم ما به دنبال توهین و بی ادبی نیستیم. اصل اول این است که گروه مخالف را تخریب یا لجن مال نکنیم و همینطور رفتار کرده ایم گاهی برخی از اصولگرایان با ما مخالف بودند ما نقد کرده ایم ولی بداخلاقی، توهین و فحش مجاز نیست.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به برخی انتقادها که قدرت گرفتن اعضای پایداری در نهاد پارلمانی را مطرح می کنند، اذعان کرد: اگر ما در مجلس یازدهم یک کار خلاف قانون داشته ایم بگویند عذرخواهی می کنیم، اگر من یک خانه اضافه دارم افشا کنند، باید به خاطر رسیدگی به کار مردم فحش بخوریم؟ ما ایستاده ایم و بچه ها را برای خدمت به مردم متحد می کنیم آیا این کار بد است؟ پایداری نیم متر زمین از جایی و کسی نگرفته است ما حتی یک دفتر نداریم و برای رفع این نیاز جایی مثل حسینیه و مسجد پیدا می کنیم و برای جلسات دور هم می نشینیم، همه هم می دانند. ما یک زندگی مردمی داریم و منطق داریم جبهه پایداری بیش از سیاسی بودن جبهه ای گفتمانی است.

او ادامه داد: توهین ها ما را سست نخواهد کرد، کسی که به دیگران توهین می کند ابتدا خودش خراب می شود علامه مصباح انسان شناخته شده ای برای بسیاری از مردم، حوزویان و دانشگاهیان است جایگاه ایشان با چند فحش پایین نمی آید؛ می گویند ایشان انقلابی نیست، چطور انقلابی نیست؟ ایشان در سال ۴۲ جزو اولین کسانی بودند که در اطراف امام بودند و امام را مورد حمایت قرار می دادند. گفتند آقا را قبول ندارد؛ ما دیده ایم و عکس و فیلم اش دیده شده است که می‌خواستند زانوی آقا را ببوسند.

آقا تهرانی در پایان گفت: ما از ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی سر داده ایم و محتاج غرب نبودیم و نیستیم کسانی که به این و آن وابسته می شوند در اشتباه هستند. حضرت آقا از ابتدا گفته بودند که من به این ها اعتماد ندارم. ما نه با رییسی و نه هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم بلکه با اسلام و انقلاب عقد اخوت خوانده ایم و می ایستیم و کمک می دهیم و از هر کسی که کار درست انجام می‌دهد حمایت می کنیم و رای اعتماد مجلس به دولت تابع همین مساله است.