آزادی از زندان برای شکار پلیدانه  زنان و دختران !

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد با بیان این خبر به خراسان گفت: در پی افزایش جرایمی مانند گوشی قاپی در برخی مناطق شهری، تدابیری مانند تقویت گشت های انتظامی و رصدهای اطلاعاتی مجرمان سابقه دار در دستور کار پلیس قرار گرفت و نیروهای انتظامی به تجزیه و تحلیل جرایم خاصی در حوزه های استحفاظی پرداختند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: در این میان نیروهای تجسس کلانتری شفای مشهد،جلسه ای کارشناسی با هدایت مستقیم سرهنگ علی امارلو (رئیس کلانتری) تشکیل دادند و ماجرای گوشی قاپی از زنان را زیر ذره بین بررسی های دقیق پلیسی بردند چرا که محتویات پرونده ها و شکایت مال باختگان نشان می داد که بیشتر گوشی های بانوان در این منطقه سرقت شده است. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: تحقیقات میدانی از اماکن وقوع سرقت ها بیانگر آن بود که سارقان بیشتر در ایستگاه های اتوبوس و در ساعت های خاصی از روز اقدام به سرقت می کنند بنابراین گشت های انتظامی نامحسوس وارد عمل شدند و در پوشش های مختلف حوزه انتظامی را به قرق خود درآوردند. سرهنگ دهقانپور خاطرنشان کرد: در حالی که همه عوامل کلانتری تلاش خود را برای شناسایی سارقان به کار گرفته بودند، ناگهان ساعت 3 بعدازظهر ششم تیر، تردد مشکوک یک موتورسوار در خیابان ابوطالب 33 توجه یکی از گروه های گشت نامحسوس را به خود جلب کرد. وی گفت: زمانی که ماموران انتظامی، موتورسوار را زیر نظر گرفته بودند او در یک لحظه به طرف ایستگاه اتوبوس حرکت کرد وگوشی تلفن زن جوانی را ربود!

این فرمانده با تجربه افزود: نیروهای انتظامی با مشاهده این صحنه، بی درنگ درحالی برای دستگیری موتورسوار وارد عمل شدند که او هنگام فرار تعادلش را از دست داد و موتورسیکلت واژگون شد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری این دزد 40 ساله گفت: در بازرسی بدنی از متهم دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد و او برای انجام بازجویی های تخصصی به کلانتری شفا انتقال یافت. سرهنگ حسین دهقان پور افزود: درحالی که موتورسیکلت متهم سرقتی نبود و او شیوه های دیگری را برای ارتکاب جرم در پیش گرفته بود اما بررسی های ماموران ورزیده تجسس کلانتری مشخص کرد که وی دارای 7 فقره سابقه کیفری (6 فقره گوشی قاپی و یک فقره سرقت خودرو) است که آخرین بار آذر سال گذشته از زندان آزاد شده و دوباره به ارتکاب جرم روی آورده است. این مقام انتظامی همچنین با تاکید بر اعتیاد متهم به مواد مخدر صنعتی گفت: «جواد- ص»که ادعای پشیمانی دارد به گوشی قاپی در خیابان های ابوطالب، موسوی قوچانی، ایثارگران، سجاد، قاسم آباد و... اعتراف کرده است.

سرهنگ دهقان پور افزود: طبق اعترافات متهم، وی گوشی های سرقتی را به مالخری می فروخت که از 5 سال قبل با او آشنا شده بود و برای هر گوشی 200 تا 300هزار تومان می گرفت تا هزینه های اعتیاد به شیشه و کریستال را تامین کند. رئیس پلیس مشهد گفت: 10 تن از مال باختگان با مراجعه به کلانتری موتورسوار گوشی قاپ را شناسایی کردند و سپس او برای طی مراحل دادرسی درحالی با دستور قضایی روانه زندان شد که تاکنون به 50 فقره گوشی قاپی در مشهد اعتراف کرده است.

سجادپور