شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مدارس#بازگشایی مدارس

شکاف عمیق جامعه آمریکا درمورد شرایط بازگشایی مدارس

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد آمریکایی ها در مورد اینکه مدارس یا اکثر کارفرمایان خصوصی باید به عنوان پیش شرط بازگشایی و فعالیت مجدد، واکسن کووید – ۱۹ را دریافت کنند، دچار اختلاف نظر هستند.

شکاف عمیق جامعه آمریکا درمورد شرایط بازگشایی مدارس

به گزارش منیبان؛ به نقل از نشریه پولیتیکو، این نظرسنجی که از سوی این نشریه و دانشگاه هاروارد انجام شد، مشخص کرد اکثر دموکرات ها از این ایده حمایت می کنند که کارمندان و دانش آموزان قبل از بازگشت به محل کار و کلاس های درس باید واکسن بزنند.

اما جمهوریخواهان مخالف دولت یا اکثر کارفرمایانی هستند که به انتخاب شخصی شان بی توجهی  می کنند.

در همین حال، با وجودی که گونه مسری تر دلتا زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورده است، دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در مقابل رویکرد تهاجمی تر برای مقابله با این بیماری مقاومت کرده و بر نداشتن برنامه ای جهت ملزم کردن مدارس، ایالت ها یا کارفرمایان به واکسیناسیون تاکید کرده است.

رابرت بلندون استاد سیاست بهداشت و تحلیل سیاسی دانشگاه هاروارد گفت: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تدبیر بایدن قابل اطمینان است.

وی افزود: یک نتیجه مهم از این نظرسنجی این است که در مناطقی با گرایشات جمهوریخواهانه، جلب موافقت مردم برای واکسن زدن، بسیار کند پیش می رود. این فرهنگی در بخشی از کشور است که در مقابل اینکه دولت به مردم بگوید چطور زندگی کنند، مقاومت بالایی نشان می دهند.

براساس نتایج این نظرسنجی، احتمال واکسیناسیون برای دموکرات ها بسیار بیشتر است. هر یک از ۲۰ ایالتی که بیش از نیمی از جمعیت آن کاملا واکسینه شده اند، در انتخابات سال ۲۰۲۰ به جو بایدن رای دادند.

چند فرماندار جمهوریخواه که مشتاق بودند نشان دهند مردم را مجبور به واکسن زدن نمی کنند، قانونی را امضا کردند یا فرمان های اجرایی در ارتباط با منع صدور گذرنامه واکسن صادر کردند.

به گفته بلندون، گذرنامه واکسن، موردی است که اکثر مردم تنها زمانی با خود دارند که تصمیم می گیرند از کشور خارج شوند.

درحالی که دولت عملیات اجرای کمتر از ۴۰۰ هزار دُز واکسن را در روز برای اولین بار از ماه سپتامبر (دی) مدیریت می کند، فشار بر سازمان غذا و داروی آمریکا رو به افزایش است تا با واکسن های فایزر و مُدرنا موافقت کامل کند، اقدامی که عملیات مدیریت واکسیناسیون را برای کارفرمایان و دولت های محلی آسانتر می کند.

با این حال، به نظر می رسد که اکثر کارفرمایان تمایلی به این مساله ندارند. هرچند برخی شرکت ها در ازای واکسن زدن کارمندان خود پیشنهاد جایزه می دهند، شرکت های انگشت شماری در نظر دارند واکسن را الزامی کنند.

در همین حال، حمایتی دو حزبی برای واکسینه کردن معلمان و کارمندان مراقبت های بهداشتی وجود دارد. این نظرسنجی نشان داد که ۷۰ درصد پرسش شوندگان و ۵۶ درصد جمهوریخواهان، با داشتن کودکان محصل تصور می کنند که مدارس دولتی باید معلمان را ملزم به واکسن زدن کنند.

همچنین ۶۶ درصد از پرسش شوندگان و ۵۹ درصد از جمهوریخواهان موافقند که موسسات مراقبت های بهداشتی، نیروهای خود را ملزم به واکسینه شدن کنند.

همچنین از ارائه مدارکی دال بر اثبات واکسیناسیون قبل از سوار شدن به هواپیما یا کشتی های کروز استقبال بالایی به عمل آمد.

با این همه، اکثر آمریکایی ها با الزام واکسن زدن برای شرکت در مسابقات ورزشی یا ورود به فروشگاه ها مخالف هستند.

براساس اعلام مقام های بهداشتی فدرال، آندسته از آمریکایی هایی که ماه گذشته بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باختند، بیش از ۹۹ درصد واکسن نزده بودند.

این نظرسنجی از یک هزار و ۹ فرد بزرگسال از ۲۲ تا ۲۷ ژوئن (یک تا ۶ تیر) انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت یا منفی ۳.۸ درصد اعلام شد.