شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

۶ فصل جدید شهروند و مافیا در راه تولید/ علیرام نورایی باز هم مجری این مسابقه است


6 فصل جدید شهروند و مافیا در راه تولید/ علیرام نورایی باز هم مجری این مسابقه است

تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی "شهروند و مافیا" از فصل‌های جدیدی خبر داد که مردادماه ضبط‌شان با حضور علیرام نورایی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسابقه تلویزیونی "مافیا" با هدف افزایش قوه تشخیص و خانوادگی است؛ در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند؛ در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود؛ در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی دهند.

این برنامه در ابتدا نامش مافیا بود و در دوران جدید به "شهروند و مافیا" تغییر نام داد. مسابقه‌ای که تهیه‌کننده‌اش اعتقاد دارد کپی نیست و هدفش افزایش قوه تشخیص و بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبین و بینندگان است. علیرضا سلطانی تأکید کرد این مسابقه سرگرمی کاربردی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، زیرا به واسطه این بازی که همچون "منچ" و دیگر بازی‌های سرگرمی روی میز و زمین بازی می‌شد، حالا در نمایش تصویری و تلویزیونی، افراد را با آزمون و خطایی روبرو می‌کند که بتوانند تشخیص خودشان را به رقابت بگذارند. 

در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود؛ در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی بدهند. مسابقه‌ای که دکوری به مساحت 300 متر دارد و بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور می‌شود. "بازی مافیا" که از مدت‌ها پیش در میان جوانان رواج پیدا کرده بود با ورود به تلویزیون رنگ و بویی جدید پیدا کرد؛ حتی یکی از بینندگان این برنامه در اینستاگرام بازی مافیا نوشت: "بالأخره بعد از مدت‌ها مسابقه‌ای متفاوت دیدیم."

 

بهنام تشکر برای اولین‌بار به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد که به تعبیر تهیه‌کننده این برنامه تنها بعد از یک هفته پخش، نظر جوانان را در فضای مجازی به خودش جلب کرد. این بازیگر پیش از این گفته بود اجرای مسابقه "مافیا" را پذیرفتم چون به ندرت چنین مسابقه‌ای را دیده‌ام و به‌خاطر نایاب بودن و جذابیتش، مجری تلویزیون شدم.

مسابقه‌ای که به شدت فکری و شک‌برانگیز است و بسیاری از نام مسابقه، جذب تماشایش می‌شوند چون نام "مافیا" برایشان جذابیت دارد؛ اما در آستانه پخش فصل دوم که اواسط بهمن‌ماه به آنتن شبکه سلامت بازمی‌گردد علیرام نورایی به جای بهنام تشکر مجری این برنامه شد. حالا این برنامه به فصل‌های جدید رسیده و تهیه‌کننده‌اش از ضبط آن در اواخر مردادماه خبر داد. 

او همچنین تأکید کرد: مسابقات انتخابی را یک هفته بعد برگزار می‌کنیم و کسانی که انتخاب می‌شوند از اواخر مردادماه ضبط تلویزیونی‌شان را آغاز می‌کنیم. 

سلطانی همچنین درباره پخش فصل جدید این مسابقه تلویزیونی و اینکه آیا کماکان علیرام نورایی مجری این برنامه خواهد بود یا خیر، توضیح داد: ان‌شاءالله اواخر شهریورماه قسمت‌های جدید برنامه در فصل یازدهم روی آنتن خواهد رفت و در خدمتِ علیرام نورایی خواهیم بود. 

وی درباره ساختِ 6 فصل دیگر برای "شهروند و مافیا" گفت: ما 6 فصل دیگر برای این مسابقه تلویزیونی می‌سازیم، یعنی ضبط تلویزیونی فصل‌های یازدهم تا شانزدهم را آغاز می‌کنیم. چون هدف‌گذاری اصلی‌مان ارتقای مهارت‌های فردی و بالا بردن قدرت تشخیص افراد است.  این ماهیت کاری ما در مسابقه "مافیا" است و دنبال سرگرمی کاذب یا اصطلاحاً شلنگ‌تخته که در برخی از مسابقات وجود دارد نیستیم. ما در عین جذابیت هم اطلاعات‌ می‌دهیم و هم سرگرم‌کننده‌ایم؛ کپی نیستیم و اورجینالیم.

انتهای پیام/