شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح طلبان#اصلاح‌طلب

عباس عبدی: ۳ سال پیش به خاتمی گفتم که اصلاح طلبان به بن‌بست رسیده‌اند

عباس عبدی فعال اصلاح‌طلب گفت: من هیچ‌وقت خودم را از دوستان اصلاح‌طلب جدا نمی‌دانم و جدا نکردم، ولی این به معنای توافق با آنان نیست، سال ۱۳۸۷ هم نامه‌ای به آن‌ها نوشتم که یک کلمه هم جوابش را ندادند.

عباس عبدي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، گزیده سخنان عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب را ‌می‌خوانید:

*در همین انتخابات به دو نفر از فعالان اصلی اصلاح طلبان زنگ زدم و گفتم می‌خواهید چه‌کار کنید؟ گفتم شما نگاه من را خواندید؟ گفتند نه! گفتم پس دیگر حرفی نمی‌ماند. وقتی شما حوصله نمی‌کنید که دو تا یادداشت را بخوانید تا ببینید نظر من چیست، اصلاً درباره چه صحبت می‌کنیم. کسی که حرفش اصلاً ارزش خواندن ندارد جایگاهش کجاست؟ آن‌جا همان جایگاهی است که من ایستاده‌ام.

*من به عنوان یک اصلاح‌طلب در عرصه عمومی می‌نویسم، فقط همین. به من می‌گویید چرا حرفت را به شورای تصمیم‌گیران جبهه اصلاحات نمی‌رسانی و من می‌گویم حدود سه سال قبل به دیدن آقای خاتمی رفتم (آقای خانیکی حاضر بودند)، و خیلی صریح تحلیل کردم که وضعیت اصلاح‌طلبان در قبال طرف مقابل، به بن‌بست رسیده و سیاست شما دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند. بهترین کار این است که شخص شما کارهای‌تان را فریز کنید. با فریز کردن، سرمایه شما از بین نمی‌رود.

*گفتم همیشه ممکن است فرصتی پیش بیاید و یکباره یخ‌ها آب و فضا گرم شود و بتوان کاری کرد. گفتم شما نه‌تنها دیگر نمی‌توانی موتور نیروها باشید، بلکه می‌توانید به عنوان مانع هم عمل کنید.

*به‌هرحال من در این حد کنشگری داشتم. من برای دوستانی که صادقانه در انتخابات شرکت کردند احترام می‌گذارم.

*علت این‌که اصلاح‌طلبان دو جناح شدند و یک عده شرکت کردند و یک عده شرکت نکردند به این دلیل بود که ما به مرحله گسست رسیده‌ایم.