شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#وزیر کشور

نامه وزیر کشور به روحانی منتشر شد

نامه وزیر کشور به روحانی منتشر شد

نامه وزیر کشور به روحانی منتشر شد
وزیر کشور در نامه‌ای به رییس جمهوری گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا را ارائه داد.

به گزارش ثریا عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ضمن ارائه گزارش درباره تعداد جلسات، مصوبات آن و همچنین میزان اجرایی شدن آنها در دستگاه‌های مختلف، از رییس جمهوری درخواست کرد تا با تاکید خود به ارگان‌های ذیربط، این دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ابلاغی، نسبت به ارائه پاسخ مربوط به اجرای مصوبات به این قرارگاه، تسریع کنند تا گزارش اجرایی شدن کامل مصوبات ستاد ملی، به موقع جمع‌بندی و پرونده مربوط به جلسات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دردولت دوازدهم، تا قبل از جابجایی دولت مختومه شود.

وزیر کشور در این نامه به تعداد (۷۵) جلسه ستاد ملی اشاره و افزود: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شده است، همچنین تعداد (۴۱) جلسه قبل از تشکیل قرارگاه عملیاتی و (۳۴) جلسه نیز بعد از ایجاد قرارگاه برگزار شده است.

رحمانی‌فضلی به جلسات(۴۱) گانه مربوط به قبل ازتشکیل قرارگاه اشاره کرد و افزود: تعداد (۳۸۸) مصوبه داشته که گزارش جمع‌بندی اجرای کل مصوبات در حوزه (۳۶) وزارتخانه و دستگاه اجرایی کشور، به صورت تجمیعی؛ با اجرای ۹۷ درصدی مصوبات، با ذکر ضرورت راستی‌آزمایی توسط دستگاه‌های نظارتی و سنجش میزان کارایی و اثربخشی توسط دستگاه‌های تخصصی مربوطه، قبلاً تقدیم شده است. آنهم علیرغم آنکه؛ اصولاً این قرارگاه مسئولیتی درقبال مصوبات مربوط به جلسات متشکله قبل از تشکیل خود نداشته است.

وی بیان کرد: جلسه ستاد ملی که بعد از تشکیل قرارگاه عملیاتی برگزار شده، تعداد (۱۷۵) مصوبه داشته است.  

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا عنوان کرد: در مجموع از تعداد (۱۷۵) مصوبه مربوط به (۳۴) جلسه ستاد (بعد ازتشکیل قرارگاه و منتهی به جلسه هفتاد و پنجم – روز شنبه مورخ ۱۲-۴-۱۴۰۰)، تعداد (۱۴۴) مصوبه بطور کامل اجرایی شده است (معادل ۸۲ درصد) و سایر موارد نیز در دست پیگیری است.

رحمانی‌فضلی گفت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده، از مجموع کل (۷۵) جلسه تشکیل شده از ابتداء تاکنون، وضعیت اجرای مصوبات (۶۶) جلسه (با احتساب مصوبات مربوط به جلسات ۷۴ و ۷۵ ستاد که مصوبه‌ای نداشته‌اند)؛ و معادل  ۹۱ درصد از کل جلسات متشکله، جمع‌بندی و گزارش اجرای مصوبات آنها برای استحضار جنابعالی ارسال شده است.

وی ادامه داد: از تعداد (۳۴) جلسه ستاد ملی که بعد از تشکیل قرارگاه عملیاتی تاکنون برگزار شده‌اند؛ پرونده تعداد (۲۵) جلسه ستاد ملی (از جلسه۴۲ تا جلسه ۶۵ و جلسه ۶۷)، با اجرائی شدن (۱۲۱) مصوبه؛ مختومه گردیده و گزارش نهایی مختص به هر جلسه؛ برای استحضار و در صورت صلاحدید، صدور دستور راستی‌آزمایی توسط دستگاه‌های نظارتی و سنجش میزان کارایی و اثربخشی توسط دستگاه‌های تخصصی مربوطه، تقدیم شده است.  

وزیر کشور افزود: از مجموع کل (۵۶۳) مصوبه مربوط به(۷۵) جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا (ازابتداء تاکنون)، تعداد ۵۳۲ مصوبه، معادل ۹۴ درصد اجرایی شده و تنها (۳۱) مصوبه که صرفاً مربوط به مصوبات آخرین جلسات ستاد ملی می‌باشند (کمتر از ۶ درصد از کل مصوبات)، در دستور کار پیگیری دبیرخانه قرارگاه قرار دارد.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: برخی از بندهای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دارای چندین دستگاه متولی و دستگاه همکار بوده و بر همین اساس؛ بدلیل عدم پاسخگویی تمامی دستگاه‌های موظف درخصوص این گروه از مصوبات، هنوز زنجیره پاسخ‌ها تکمیل نشده و به همین دلیل کماکان در دستور کار پیگیری قرارگاه قرار دارند. به طور مثال؛ جلسات ۶۸ و ۷۰ ستاد ملی، هرکدام با (۴) و(۱۵) مصوبه؛ به ترتیب (۲۳) و(۴۱) وزارت/ دستگاه/ نهاد مسئول و همکار، مسئول اجرای مصوبات هستند. یعنی ۱۹ مصوبه، تعداد ۶۴ دستگاه مسئول و همکار اجرایی دارد.  

وی در انتهای نامه آورده است: با عنایت به اینکه در آخرین روزهای پایانی دولت دوازدهم قرار داریم؛ درصورت صلاحدید؛ لطفاً دستور موکد صادر فرمایید دستگاه‌های مسئول، در اجرای مصوبات ابلاغی، نسبت به ارائه پاسخ مربوط به اجرای مصوبات به این قرارگاه، تسریع کنند، تا انشاالله گزارش اجرائی شدن کامل مصوبات ستاد ملی، به موقع جمع بندی و پرونده مربوط به جلسات متشکله ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در دولت دوازدهم، تا قبل از جابجایی دولت، در حد شایسته و در خور شاٌن این دولت، مختومه شود.