شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#نماینده مردم#حماس

محمود الزهار: ابو مازن نماینده مردم فلسطین نیست


محمود الزهار: ابو مازن نماینده مردم فلسطین نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد ابو مازن نماینده جامعه فلسطین نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فلسطین آنلاین به نقل از محمود الزهار نوشت: محمود عباس در هیچ چیزی چه کوچک و چه بزرگ نماینده ملت فلسطین نبوده و این امر در رابطه با مسایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی صدق می‌کند.

این رهبر حماس تاکید کرد: برنامه ابو مازن با منافع جامعه فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه و خارج از فلسطین در تضاد قرار داشته و از اینرو بهتر است که اجازه دهد جامعه فلسطین خود فرد دیگری را به عنوان نماینده‌ خود انتخاب کنند.

وی در رابطه با مذاکرات انجام گرفته با طرف اسرائیلی برای تبادل اسرا هم گفت: اشغالگران اسرائیلی به دنبال توافق غذا در مقابل اسرا هستند اما اصل برنامه‌های مذاکراتی حماس بر محور اسرا در مقابل اسرا استوار است.

محمود الزهار در پاسخ به پرسشی در رابطه با تهدیدهای اشغالگران اسرائیلی در مورد اقدام نظامی علیه نوار غزه هم تاکید کرد کابینه رژیم اشغالگر ضعیف بوده و نماینده بخش کوچکی از طیف‌های سیاسی آن است در حالی که هیچ برنامه مشخصی هم در اختیار ندارد.

او خاطر نشان کرد، حماس می‌داند که اشغالگران در شرایط ضعف قرار دارند و تردید و ناامیدی در آنها موج می‌زند.

از سوی دیگر یکی از مسئولین عالی‌رتبه اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم اسرائیل هشدار داد محمود عباس در کرانه باختریدر حال سقوط است.

یاکوب بری رئیس اسبق سرویس اطلاعات عمومی اسرائیل شاباک در مقاله‌ای که در روزنامه معاریو منتشر شده است هشدار داد محمود عباس که امروزه سه مقام و منصب رئیس تشکیلات خودگردان، رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین و رئیس فتح را در اختیار دارد در آستانه فروپاشی و سقوط است.

او فاش کرد ارزیابی‌های اسرائیل حکایت از آن دارند که به دلیل کهنسانی و شرایط جسمی به تدریج در حال خروج از این سه جایگاه قدرت است در حالی که شرایط اخیر در کرانه باختری هم به آن سرعت بیشتری بخشیده است.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند، ابو مازن در تماسی تلفنی با یتسحاق هرتسوگ رئیس جدید رژیم صهیونیستی ریاست وی را تبریک گفت.

گفته می‌شود محمود عباس به رغم تمامی اعتراضات صورت گرفته و شکست‌های متوالی روند سازش به دنبال آن است در صورت ملاقات با مسئولین آمریکایی بسته‌ای پیشنهادی برای از سرگیری مذاکرات را با خود به واشنگتن ببرد.

انتهای پیام/