شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای

بهبود یافتگان کرونایی بعد از بهبودی همچنان دارای عوارض هستند!

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برخی بیماران بعد از بهبودی از ویروس کرونا دچار عوارض خطرناکی می‌شوند.

بهبود یافتگان کرونایی بعد از بهبودی همچنان دارای عوارض هستند!

به گزارش منیبان؛ مهری نیک بین، متخصص بیماری های عفونی درباره عوارض طولانی مدت ویروس کرونا بر بدن اظهار کرد: برخی افراد بعد از بهبودی از ویروس کرونا هم دچار عوارض خطرناکی می شوند که باید بموقع به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنند.

او افزود: مهم‌ترین عوارضی که ممکن است فرد بهبودیافته  از ویروس کرونا به آن مبتلا شود، سکته مغزی یا قلبی است، حتی ممکن است موجب ترومبوآمبولی وریدی(لخته درون پا یا شکم) شود. البته به وفور عارضه ترومبوآمبولی وریدی را در بیماران بهبود یافته کرونایی شاهد بودیم.

او گفت: یکی دگیر از بارزترین علائم، لختگی خون در تمام اعضای بدن است. خطرناک‌ترین حالت عوارض ویروس کرونا آمبولی شدن است، یعنی علاوه بر لخته شدن می‌تواند حرکت کرده و به نقاط مختلف بدن برود و موجب ایست قلبی شود.

نیک بین تصریح کرد: تمام این نشانه‌ها به دلیل واکنش‌های بدن و خود ویروس است. حتی ممکن است در دراز مدت آنزیم‌های کبدی بالا رفته و فرد دچار اختلالات خلقی شود. البته از دست دادن حس بویایی در دراز مدت هم یکی دیگر از عوارض بیماری کرونا بوده که با گذشت زمان برطرف باز خواهد گشت.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: افراد مبتلا و بهبود یافته اصلا نگران نباشند زیرا با مصرف به موقع دارو‌ که به دستور پزشک تجویز می‌شود می‌توانند، جلوی عوارض‌ ویروس کرونا را پس از بهبودی بگیرند.