شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#سلطان

سلطان عمان در اولین سفر خارجی خود وارد عربستان سعودی شد +عکس

سلطان عمان

سلطان جدید عمان در اولین سفر خارجی خود وارد عربستان سعودی شد و با پادشاه و ولی عهد عربستان سعودی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «هیثم بن طارق» سلطان عمان امروز یکشنبه در سفری رسمی وارد عربستان سعودی شد.

رسانه‌های عربستان سعودی گزارش دادند که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی از سلطان عمان در بدو ورود به منطقه «نئوم» در فرودگاه این خلیج نئوم (واقع در شمال غرب عربستان) استقبال کرده است.

این اولین سفر سلطان عمان به عربستان سعودی است که به دعوت رسمی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور صورت می‌گیرد. عربستان سعودی از هیثم بن طارق استقبال گرمی به جای آورده است.

روزنامه «عُکاظ» عربستان نوشت که پادشاه این کشور در قصر تازه احداث نئوم از سطان عمان استقبال و دیدار کرده است.

شبکه سعودی العربیه با اشاره به این سفر گزارش داد که این سفر سرآغاز دوره جدیدی از مشارکت با عربستان سعودی است و حجم تجاری بین دو کشور طی ده سال اخیر چند برابر شده است.

سلطان عمان در اولین سفر خارجی خود وارد عربستان سعودی شد +عکس

با این حال، برخی رسانه این سفر را همانند رسانه‌های سعودی محدود به سفر تجاری و اقتصادی نکردند و آن را به تحولات منطقه نیز ربط دادند.

شبکه الحره (وابسته به وزارت خارجه آمریکا) نوشت که این سفر دو روزه «خیلی مهم است» و اعتراضات اخیر کارگران و کارمندان در عمان در سایه شرایط نابسامان اقتصادی در این کشور، در انجام این سفر نقش داشته است.

بر اساس این گزارش، دو کشور خواهان افزایش تبادل تجاری و ایجاد منطقه اقتصادی در منطقه «الدقم» عمان هستند که ایجاد خط لوله انتقال انرژی از عربستان به الدقم عمان یکی از این طرح‌هاست.

الحره نوشت که مشکل جنگ یمن نیز یکی از دلایل سفر هیثم به عربستان سعودی است و مسقط تلاش دارد در کنار تنوع دهی به منابع درآمد خود، نقش پیشگام خود در سیاست و دیپلماسی را در منطقه غرب آسیا ایفا کند که میزبانی از رهبران انصارالله یمن به منظور تسهیل در گفت‌وگوهای بین این جنبش و ائتلاف سعودی یکی از این اقدامات است.

منبع: تسنیم