شهرخبر

حکم حبس ابد محمد بدیع و ۹ تن از رهبران اخوان المسلمین مصر تایید شد

به نوشته روزنامه مصری الاهرام، دادگاه فرجام خواهی حکم حبس ابد محمد بدیع و ۹ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین را تایید کرد. در سپتامبر ۲۰۱۹ دادگاه کیفری قاهره ۱۱ شخص از جمله بدیع را در راستای بازنگری محاکمه‌شان در پرونده معروف به "یورش مرز‌های شرقی" با منقضی شدن شکایت علیه العریان به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

حکم حبس ابد محمد بدیع و ۹ تن از رهبران اخوان المسلمین مصر تایید شد

بالاترین دادگاه مصر امروز، یکشنبه حکم حبس ابد (۲۵ سال) را در حق محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و ۹ تن دیگر از از رهبران این گروه در پرونده معروف به "یورش مرزهای شرقی" تایید کرد.

به نوشته روزنامه مصری الاهرام، دادگاه فرجام خواهی حکم حبس ابد محمد بدیع و ۹ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین را تایید کرد.

این روزنامه افزود: متهمان دیگر پرونده علاوه بر محمد بدیع "رشاد البیومی، محیی حامد، محمد سعد الکتاتنی، سعد الحسینی، مصطفی طاهر الغنیمی، محمد زناتی، حازم عبدالخالق منصور، محمد البلتاجی و ابراهیم یوسف" هستند.

دادگاه همچنین حکم داد شکایت کیفری علیه عصام العریان به دلیل فوتش منقضی شده است.

در این پرونده دادگاه هشت تن از رهبران این گروه یعنی صبحی صالح، احمد ابو مشهور، السید حسن، حمدی حسن، احمد دیاب، احمد العجیزی، عماد شمس الدین و علی عزالدین را تبرئه کرد.

طبق قانون مصر، این حکم نهایی و غیرقابل اعتراض و تجدیدنظرخواهی در برابر محاکم قضایی دیگر این کشور است.

در سپتامبر ۲۰۱۹ دادگاه کیفری قاهره ۱۱ شخص از جمله بدیع را در راستای بازنگری محاکمه‌شان در پرونده معروف به "یورش مرزهای شرقی" با منقضی شدن شکایت علیه العریان به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

در پی انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ این پرونده علیه آنها به جریان افتاد.

دادستانی اتهاماتی را علیه متهمان مطرح کرد که آنها را تکذیب کردند، از جمله اتهامات "توافق با هیئت دفتر سیاسی حماس، رهبری تشکیلات جهانی و حزب‌الله لبنان روی ایجاد وضعیت آشوب برای براندازی نظام مصر و موسسات این کشور" بود.

دادستانی همچنین آنها را به آموزش دیدن برای ایجاد اقدامات خصمانه و نظامی در داخل کشور و یورش به زندان‌های مصر" متهم کرد.

 

منبع: انتخاب