شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیوانات

۱۰ قانون کشورهای پیشرفته برای حضور حیوانات خانگی در فضای عمومی | از آزار صوتی بودن صدای ممتد سگ تا ممنوعیت ورود به اماکن

نگهداری از حیوانات به امری شایع تبدیل شده اما اطلاعات کافی از قوانین رفتاری این موجودات بی‌زبان وجود ندارد. در این گزارش با قوانین حضور حیوانات خانگی در اماکن عمومی آشنا شوید.

حيوان خانگي

به گزارش همشهری آنلاین، نگهداری از حیوانات خانگی شاید به دلیل بی‌زبانی و حس خوب موانست با این موجودات که عمدتا «ناز و بانمک» هستند به یکی از انتخاب‌های رایج این روزها تبدیل شده اما قوانینی در زمینه رفتار و نگهداری حیوانات خانگی در سطح جهان وجود دارد.

از عمده‌ترین قوانین این موضوع می‌توان به ضرورت درک مسئولیت این حیوانات توسط مالک آنها اشاره کرد.

لزوم آموزش، رعایت اصول بهداشت فردی حیوان، رسیدگی مناسب به تغذیه و درمان آنها، واکسیناسیون مرتب و حتی در نظر داشتن امور اضطراری همگی علاوه بر مسئولیت فردی، بار مالی نیز در پی خواهد داشت.

در کشورهای اروپایی و آمریکا شخصی که اقدام به خرید و نگهداری از یک حیوان خانگی «بی خطر» می‌کند باید نسبت به درج مشخصات خود در یک میکروچیپ و نیز سامانه‌های دولتی مرتبط اقدام کند.

مسئولیت تام و تمام این حیوان به عهده آخرین فردی است که اطلاعاتش ثبت شده و هرگونه تخطی از قوانین اعلام شده بر عهده این فرد خواهد بود.

قوانین حضور حیوانات خانگی در اماکن عمومی بندهای مختلفی دارد که ما در اینجا به چند مورد مهم آن اشاره می‌کنیم:

۱- پس از اینکه یک حیوان خانگی قضای حاجت کرد صاحب حیوان مسئول تمیز کردن آن است. بنابراین شما اجازه ندارید فضولات حیوان خود را در پارک، فضای سبز و سایر اماکن عمومی رها کنید و بروید.

به طور مثال پاک نکردن مدفوع سگ می‌تواند باعث بیماری در افراد، دام و حیوانات دیگر شود. انگل موجود در فضولات سگ به چمن گسترش یافته و اگر این چمن توسط دامی حامله خورده شود، باعث از بین رفتن آن و همچنین نابینایی در انسان می‌شود.

۲- از تمام دستورات محلی، از جمله دریافت مجوزهای مربوطه باید پیروی کنید؛ بنابراین اجازه نخواهید داشت حیوان خود را در هر محیطی وارد کنید و باید به تابلوهای راهنما دقت داشته باشید.

۳- قوانین مربوط به بند و قلاده لازم الاجرا هستند. یک حیوان خانگی نباید بدون بند و قلاده در پارک و سایر محیط‌های عمومی رها شود.

۴- همچنین صدای ممتد او به عنوان یک آزار صوتی شناخته شده و حتی در داخل آپارتمان یا منزل شخصی باید کنترل شود. 

۵- مشکل ازدیاد جمعیت و تولید مثل حیوان خانگی خود را از طریق عقیم سازی، مهار یا اصلاح نژاد مدیریت و محدود کنید.

۶-حیوانات خانگی اجازه ورود به برخی مکان‌های خاص و مشخص در مناطق محلی را دارند و به عنوان مثال ورود آنها به مناطق بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، مسیرهای پیاده‌روی و سواحل ممنوع است.

۷- نباید اجازه دهید حیوان شما به خصوص سگ، به طور خطرناکی از کنترل خارج شود؛ اگر کسی را زخمی کند یا کسی را از ترس زخمی‌شدن بترسد، صاحب سگ با زندان، جریمه مالی نامحدود و سلب صلاحیت نگهداری از حیوانی جدید مجازات خواهد شد.

۸- حتی اگر حیوان خانگی شما به طور معمول اهل تعقیب نیست، ممکن است توسط بوها، صداها یا حرکات غیرمعمول هیجان زده شود و بهتر است پیش از تاسف خوردن، مراقب آن باشید.

۹- اگر سگی باعث وقوع حادثه جاده‌ای شود که منجر به جراحت، بیماری یا مرگ شود، می‌توان علیه صاحب سگ شکایت کرد.

۱۰- بهتر است برای جلوگیری از هرگونه هزینه یا غرامت احتمالی حیوان خود را بیمه مسئولیت و پزشکی کنید.

جالب اینجاست که نقض این قوانین، با حداقل مجازات صدور اخطار و در مراحل بعدی اعمال جریمه نقدی بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ پوند روبرو خواهد شد و در موارد شدیدتر زندان و جریمه‌های سنگین مالی در انتظار صاحب حیوان خواهد بود.

این گزارش بر اساس قوانین انگلستان، کانادا و ایالتی آمریکا تهیه شده است.