شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#حقوق کارمندان#رئیس جمهور

حقوق کارمندان دولت در سوریه ۵۰ درصد افزایش یافت

بشار اسد

بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن حقوق صدها هزار نفر از کارمندان دولت و نظامیان سوری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که سوریه با یک بحران اقتصادی و مالی سخت و افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو است، بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، روز یکشنبه فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن حقوق صدها هزار نفر از کارمندان دولت و نظامیان سوری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

این تصمیم اسد یک روز پس از آن صورت گرفت که دولت قیمت نان، ماده غذایی اصلی این کشور را دو برابر کرد و قیمت سوخت دیزل را نیز ۱۸۰ درصد افزایش داد.

بر اساس این گزارش، اقتصاد سوریه درپی یک دهه جنگ، تحریم های غرب، فساد و اخیراً یک بحران مالی به شدت آسیب دیده است. آخرین افزایش حقوق در این کشور که در همسایگی لبنان قرار گرفته است، در نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شد.

در حکم منتشر شده توسط دفتر اسد، حداقل درآمد ماهانه ۷۱،۵۱۵ پوند سوریه (۲۲ دلار) تعیین شده است. همچنین به بازنشستگان نظامی و غیرنظامی ۴۰ درصد افزایش مستمری تعلق گرفت.

دلار آمریکا در بازار سیاه حدود ۳۲۰۰ پوند معامله می شود در حالی که نرخ رسمی آن ۲۵۰۰ پوند است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً ۸۰ درصد از مردم سوریه در فقر زندگی می کنند و ۶۰ درصد نیز از نظر غذایی در خطر هستند که بدترین وضعیت امنیت غذایی در سوریه محسوب می شود.

منبع: تسنیم