شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

امروز یکشنبه صادر شد؛

تشکیل کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر

تشکیل کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر

نخست وزیر قطر امروز یکشنبه دستور تشکیل کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای این کشور که قرار است در اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شود را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، «خالد بن خلیفه آل ثانی»، نخست وزیر قطر امروز یکشنبه دستور تشکیل کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای این کشور که قرار است در اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شود را صادر کرد.

در این دستور آمده است که کمیته ناظر بر انتخابات و کمیته های اجرایی در چارچوب مقدمات برای برگزاری نخستین انتخابات در تاریخ کشور قطر تشکیل شود.

«ماجد ابراهیم الخلیفی»، مدیر اداره انتخابات وزارت کشور قطر به عنوان رئیس کمیته ناظر بر انتخابات مجلس شورای قطر و «سالم صقر المریخی»، مدیر اداره امور حقوقی وزارت کشور نیز به عنوان نائب رئیس این کمیته انتخاب شد.

بنابر قانونی که دولت در ماه مه و مجلس شورای قطر در ژوئن آن را تصویب کرد، انتخابات مجلس شورای قطر در اکتبر برگزار خواهد شد.

پیش از این امیر قطر اعضای مجلس شورای قطر را انتخاب می کرد.

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در سخنرانی خود طی مراسم افتتاح ۴۹ امین نشست عادی مجلس شورای قطر در ۳ نوامبر ۲۰۲۰، موعد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در قطر را اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بود.

گفتنی است مجلس شورای قطر، نهاد قانون گذار این کشور است و از مسئولیت های آن می توان به بررسی پرونده هایی که از شورای وزیران به این نهاد ارجاع می شود نظیر پروژه های قوانین، سیاست کلی کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی و اداری و بودجه های پروژه های اصلی کشور و ارائه توصیه و صدور دستوراتی در خصوص این مسائل اشاره کرد.