شهر خبر

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

اختصاص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال

اختصاص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، اکبر کمیجانی در دیدار با وزیر صمت تصریح کرد: تأمین ارز کالاهای اساسی اولویت بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از ابتدای قبول مسئولیت به عنوان قائم مقام و نیز رئیس کل بانک مرکزی همواره نسبت به تأمین کالاهای اساسی و لزوم ایجاد آرامش در جامعه توجه ویژه داشته‌ام و بخش ارزی بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را در این خصوص انجام داده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به تأمین ارز ۵.۵ میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مرحله اول اقدام کرده است که خوشبختانه بخشی از کالاها وارد کشور شده و بقیه نیز در گمرکات است.

کمیجانی گفت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود کلیه محدودیت‌ها از حیث میزان و دسترسی به منابع در تلاش است ثبت سفارش‌های انجام شده را از طریق منابع نفتی تأمین کند و فرآیندهای تخصیص ارز نیز تسریع شود.