شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#رفاه#وزارتخانه

خواسته‌های صنفی کارگران شاغل در شرکت‌های نفتی بررسی شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست بررسی خواسته صنفی اخیر کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری در حوزه‌های نفتی و پتروشیمی در محل این وزارتخانه برگزار کرد.

کارگران نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار وزارت تعاون در این نشست، گفت:  بررسی خواسته صنفی کارگران و چگونگی اجرای قوانین و مقررات مرتبط با امور کارگر و کارفرما و بررسی همکاری وزارت نفت به عنوان کارفرمای اصلی در راستای تعامل و همفکری بیشتر درحل و فصل موضوعات هدف برگزاری این نشست است.

حاتم شاکرمی بیان کرد: همچنین بر ارتقای سطح  ایمنی و خدمات رفاهی و اجرای قانون در رابطه با  نظام مزدی ( طرح طبقه بندی مشاغل )، زمان استراحت و مرخصی و ایجاد تشکل‌های کارگران بر اساس قانون و عرف جاری در منطقه با  اولویت  بازرسی‌های مستمر توسط بازرسان قانونی تاکید شد.

وی  با اشاره به ضرورت حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در سطح منطقه‌ای و ملی در این نشست‌ها خاطرنشان کرد: مقرر شد با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان و استفاده  حداکثری از ظرفیت گفت وگو و مذاکرات در قالب سه جانبه گرایی، نشست مشترک نمایندگان دولت کارگر و کارفرما در عسلویه یا مرکز استان بوشهر و خوزستان ظرف حداکثر هفته جاری برای  تفاهم و هماهنگی بیشتر و به حداقل رساندن اختلاف نظرها برگزار شود.