شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان سینمایی#جدید

"دینامیت" اولین کمک بلاعوض سازمان سینمایی را از آن خود کرد/ آغاز پیگیری‌ها برای اکران محرمی "رستاخیز"


"دینامیت" اولین کمک بلاعوض سازمان سینمایی را از آن خود کرد/ آغاز پیگیری‌ها برای اکران محرمی "رستاخیز"

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش از حضور فیلم‌های جدید در چرخه اکران سینماها خبر داد و گفت: با عبورِ "دینامیت" از فروش یک میلیاردی، نامه زدیم تا اولین کمک بلاعوض را بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شایسته از خروجی جلسه امروز شورای صنفی نمایش می‌گوید که خبرهای بسیاری بوده است. شاید یکی از این خبرها فروشِ امیدوارکننده "دینامیت" و بازگشت رونق به سینماهای کشور باشد. 

خبری که دبیر شورای صنفی نمایش درباره‌اش این‌طور به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه با عبورِ "دینامیت" از فروش یک میلیاردی، نامه این فیلم به سازمان سینمایی ارسال شد تا طبقِ وعده این سازمان به این فیلم و البته دیگر فیلم‌هایی که روی پرده می‌آیند، حمایت و کمکِ بلاعوضِ یک میلیارد تومانی اتفاق بیفتد. 

البته بنابر همان مصوبه فروش 5 میلیارد تومانی، دومین کمک بلاعوضِ سازمان سینمایی که 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است را به دنبال خواهد داشت. 

هفته گذشته "سیاه باز" و "زد و بند" بنابر اعلامِ شورای صنفی به چرخه اکران اضافه شدند و حالا خبر از اضافه شدن چند فیلم دیگر می‌آید؛ "قصه عشق پدرم" به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا که از 30 تیرماه به سینماها می‌آید و "مورچه‌خور" شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان از 23 تیرماه به ترکیب اکران اضافه می‌شود. 

فیلمِ دیگری که خبرِ اکرانش به گونه‌ای در گفت‌وگو با مرتضی شایسته تأیید شد، فیلم "پوست" برادران ارک است که محمدرضا مصباح چند روز گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم  از اکرانش در سینماهای کشور خبر داد. 

دبیر شورای صنفی نمایش تأکید کرد که در جلسه امروز شورا، مقرر شد فیلم سینمایی "پوست" ساخته برادران ارک و به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح از ابتدای محرم روی پرده برود.

او همچنین درباره اکرانِ فیلم‌های مناسب ایام محرم به این سؤال هم پاسخ داد که آیا "رستاخیز" احمدرضا درویش بالأخره رنگِ پرده را خواهد دید یا خیر؛ توضیح داد: دنبال فیلم مناسب برای اکران محرم هستیم. به هر حال باید فیلم‌هایشان را اعلام کنند؛ اما درباره فیلم "رستاخیز" باید بگویم که جزو پیگیری‌هایمان است.

انتهای پیام/