شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گلستان#اصفهان#همزمان

میزبانی گلستان و نصف جهان از شهدای گمنام


میزبانی گلستان و نصف جهان از شهدای گمنام

پیکر مطهر چهار تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در استان‌های اصفهان و گلستان همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیهم السلام خاکسپاری شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیکر مطهر چهار نفر از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در استان‌های اصفهان و گلستان تشییع و تدفین شد.

این شهدا امروز یکشنبه 20 تیرماه 1400 همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیهم السلام با حضور مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو نقطه خاکسپاری شدند.

استان اصفهان، مجتمع مسکونی شهید حاج میرزایی میزبان دو شهید گمنام بسیجی است. یکی از این شهدا 17 ساله بوده و سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل شد و دیگری 18 ساله، سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

استان گلستان، مصلای شهر دلند میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام بسیجی است. یکی از این شهدا 22 ساله است که سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد و دیگری 24 ساله در عملیات والفجر4 در منطقه پنجوین به شهادت رسید. مراسم استقبال از این شهدا روز گذشته در میدان بسیج شهر گرگان با حضور مسئولین استانی برگزار شد و سپس مردم به ترتیب در شهر رامیان، خان ببین و دلند با شهدا وداع کردند.

طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود دانشگاه ملی اردکان و امام‌شهر استان یزد نیز در این تاریخ میزبان شهدای گمنام باشند، اما تدفین شهدا در یزد به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/