به گزارش برنا؛ خداداد افشاریان  به عارضه یابی و ریشه یابی اشتباهات داوری در لیگ فوتبال ایران پرداخت و عنوان کرد: حساسیت بازی‌های لیگ به قدری زیاد است که نمی‌توان درباره داوری اظهار نظر شتابزده کرد و ممکن است هر سخن تاثیری در روند قضاوت به خصوص در هفته‌های آخر داشته باشد.

او  روحیه داروان فعلی را بسیار شکننده و ضعیف توصیف کرد و گفت: داوران امروز نسبت به گذشته خسته تر و روحیه ضعیفتری دارند. عدم امنیت روانی، مالی و حقوقی موجب شده است داوران به سختی کار خود را انجام دهند.

سرپرست کمیته داوران در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو درباره بالا بودن تعداد داوران لیگ ایران در مقایسه با لیگ‌های دیگر کشورها، گفت: 174 داور و کمک داور، لیگ برتر کشور را قضاوت می‌کنند. بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است چرا که موجب طولانی شدن فاصله قضاوت می‌شود و خطا را افزایش می‌دهد. فعلا در این فصل چاره‌ای برای این موضوع نداریم.
افشاریان تاکید کرد: ما برای لیگ برتر فوتبال کشور به 24 داور نیاز داریم که به همراه کمک نهایتا به 80نفر برسد، نه بیشتر! کاهش تعداد می‌تواند منجر به آموزش مطلوب، خدمت رسانی، تشویق و تنبیه به هنگام داوران شود که در نهایت راندمان را افزایش می‌دهد.

او با تاکید بر این که ما از فوتبال به جای درآمد بالا، حرمت می‌خواهیم، یادآور شد: این مسائل و افراد صاحب نفوذ در این حوزه فشار زیادی به کمیته داوران وارد می‌کنند و برای همراه شدن داوری با فوتبال چاره جز حل این مسائل نداریم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از وضعیت موجود، این روزها را بدترین روزهای زندگی خود دانست و گفت: هیچ چیزی سرجای خود نیست و اعضای کمیته داوری تنها فرضت می‌کنند آرایش داوران بازی‌ها را طراحی کنند و هیچ زمانی برای آموزش و توصیه باقی نمی‌ماند.
افشاریان درباره VAR توضیح داد: نخستین جلسه مربوط به واردات این تکنولوژی در فدراسیون برگزار شده است اما فرآیند به کارگیری آن زمانبر است. در حال حاضر هیچ مشکلی جز مسائل آموزشی و اداری وجود ندارد.
او  خاطرنشان کرد: تمام کارگروه‌ها پروسه مربوطه را پیگیری می‌کنند و نامه مورد نظر به فیفا ارسال شده است که با این روند کاری پیش بینی می‌شود تا 9 ماه آینده یعنی پایان نیم فصل دوم، VAR در فوتبال ایران به کار گرفته شود.