شهر خبر

واکنش آمریکایی‌ها به حضور پمپئو و برخی از نمایندگان کنگره در اجلاس منافقین

کدخبر: 425434
اقتصاد نیوز : دو کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی آمریکایی از حضور برخی مقامات کشورشان در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین انتقاد کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پی مشارکت و سخنرانی شماری از مقامات پیشین و فعلی آمریکا از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین در برلین، دنیل دوپتریس یک تحلیل گر آمریکایی و ستون نویس نشریه هایی از جمله نیوزویک و واشنگتن اگزمینر از این اقدام انتقاد کرده و در صفحه توییترش نوشت: تصور کنید کارشناسی در زمینه مسائل ایران هستید و فکر می کنید که مجاهدین خلق یک جنبش اپوزیسیون محبوب و قانونی است که دولت آمریکا باید از آن حمایت کند.

مکس آبرامز استاد دانشگاه آمریکایی و تحلیل گر مسائل سیاسی نیز این پیام دوپتریس را بازنشر داده و در صفحه توییترش نوشته بود: به تغییر حکومت که می رسد، سیاست آمریکا این بوده است که دقیقا از هر کسی غیر از خود آن حکومت فعلی جانبداری کند، حتی اگر از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند یا به آن‌ها القاعده بگویند. 

آبرامز همچنین در واکنش به پیام توییتری یک خبرنگار موضوعات ایران که به حضور پمپئو در این کنفرانس اشاره کرده و درباره منافقین نوشته بود، «این گروهک مورد انزجار بسیاری از ایرانی ها پیش تر در لیست تشکیلات تروریستی آمریکا بوده است»، به تمسخر نوشت: آن ها با ارزش تر از اینند که تروریست باشند. 

انتقاد این کارشناسان در پی این مطرح می شود که بنابر گزارش شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو که به شکل مجازی در کنفرانس سالانه گروهک منافقین سخنرانی می کرد، از این فرصت برای طرح دوباره دیدگاه های خصمانه و ادعاهای خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

وی در این سخنرانی با طرح این ادعا که اعضای گروهک منافقین به دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند از مخالفان ایران خواست تا به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند.