شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#مقامات

سفارت آمریکا در افغانستان کوچک می‌شود


سفارت آمریکا در افغانستان کوچک می‌شود

درحالی که آمریکا بطور غیرمسئولانه درحال خروج از افغانستان است، مقامات آمریکایی اعلام کردند که سفارت این کشور در کابل کوچک می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات سفارت آمریکا در افغانستان در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی و خروج غیرمسئولانه از این کشور، قرار است تا سفارت کابل را کوچک کنند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا به «وال‌استریت ژورنال» گفتند که برای کوچک کردن سفارت کابل درحال بررسی شمار کارکنان و نیروهای قراردادی این سفارتخانه هستند.

بر اساس این گزارش، حدود 4 هزار دیپلمات، نیروهای قراردادی و دیگر کارکنان در سفارت کابل ساکن هستند که حدود 1400 نفر از آن‌ها اتباع آمریکایی می‌باشند.

وال‌استریت ژورنال نوشت که انتظار می‌رود این بررسی منجر به کاهش قابل توجه هزاران نفر از نیروهای قراردادی افغان، آمریکایی و اتباع سایر کشورها شود.

مقامات افزودند که واشنگتن در حال ارزیابی است که آیا برخی از این مشاغل می‌تواند به آمریکا برون‌سپاری شود و یا اینکه می‌توان برخی مشاغل را کاهش دهند و یا برخی مسئولیت‌ها را اصلاح کنند یا خیر.

پیش از این نیز وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که آمریکا در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی درحال تهیه طرحی برای تخلیه اضطراری و فوری سفارت کابل است.

انتهای پیام/.