شهر خبر

این افراد اصلا آبمیوه مصرف نکنند!

یک متخصص تغذیه در خصوص عواقب مصرف آبمیوه در بیماران دیابتی دارای نوسان قند خون به بیان توضیحاتی پرداخت.

این افراد اصلا آبمیوه مصرف نکنند!

به گزارش منیبان؛ شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه ، گفت: برخی از بیماران دیابتی با وجود تزریق انسولین، تمایل زیادی به مصرف آبمیوه دارند. باید به این نکته توجه داشت در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است. بیماران دیابتی که باید انسولین تزریق کنند، حتما باید دز تزریقی آن طبق دستور پزشک متخصص باشد. همچنین باید وعده‌های غذایی را با اوج اثر انسولین تطبیق دهند.

او در ادامه افزود: آبمیوه برای بیماران دیابتی می‌تواند مضر باشد. در واقع یک تصور غلط وجود دارد که مصرف قند میوه برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع قند میوه هم در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شود و می‌تواند نوسان در قند خون را ایجاد کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: البته توصیه ما منع کامل مصرف میوه برای بیماران دیابتی نیست؛ در واقع مقدار مصرف میوه برای بیماران دیابتی طبق دستور پزشک متخصص، مشخص می‌شود. همچنین برای دیابتی‌ها بهتر است به جای مصرف آبمیوه؛ از خود میوه استفاده کنند.

اولیایی در پایان تصریح کرد: یکی از مشکلات مصرف آبمیوه برای بیماران دیابتی افزایش سریع قند خون است؛ بنابراین باید در مصرف آن دقت داشت. بیماران دیابتی باید نسبت به تزریق به موقع انسولین دقت ویژه داشته باشند تا از نوسان های قند خون جلوگیری شود.