به گزارش برنا به نقل از روز یکشنبه پایگاه خبری «العهد»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی «جنبش حماس» در گفت وگوی مطبوعاتی، ایستادگی و مقاومت فلسطینیان انقلابی در مقابل اشغالگران را ستود که در درگیری های دیروز (شنبه) آنان در مقابل نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست در «بیتا، بیت دجن، کفرقدوم، قصره، جبع، ترقومیا و سلوان» و روستاها و شهرک ها و شهرهای مختلف کرانه باختری و مناطق فلسطینی نشین داخل سرزمین های اشغالی، ده ها تن از آنها زخمی شدند.

القانوع گفت: ادامه تظاهرات مردمی علیه شهرک سازی و درگیری با نیروهای اشغالگر توطئه ها و نقشه ها و طرح های توسعه طلبانه رژیم اشغالگر را ناکام خواهد گذاشت و از ایستادگی و رادمردی و شهامت ملت فلسطین در تحمیل عزم و اراده خود بر اشغالگران صهیونیست حکایت می کند.

از سوی دیگر به دنبال تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در اواخر ماه رمضان امسال و در آستانه عید فطر آغاز شده بود، منجر به شهادت ۲۳۲ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن شده بود. همچنین در جریان حملات وحشیانه ۱۲ روزه ارتش صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۱۹۰۰ فلسطینی دیگر در این باریکه مجروح شدند.

این درگیریها پس از ۱۲ روز جنگ که خسارات شدید به زیرساخت‌های مسکونی و تجاری، موسسات دولتی، اراضی کشاورزی و دیگر تاسیسات در غزه و اراضی اشغالی وارد کرده بود، با میانجیگری مصر خاتمه یافت .

همچنین در این درگیری‌ها ۷۵ هزار فلسطینی از منازلشان آواره شدند و ۱۴۴۷ منزل مسکونی در غزه تخریب شد. در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز در ۱۲ روز درگیری بیش از ۴۰۰۰ موشک و راکت را به اراضی اشغالی شلیک کرده و بارها فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی دشمن را هدف گرفتند و میلیون‌ها صهیونیست از بیم این حملات به پناهگاه‌ها رفتند.