شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

تیم ترور آمریکا در راه عراق؛ مقاومت آماده همه سناریوها است

کدخبر: 425383
اقتصاد نیوز : همان طور که پیش بینی می شد، آمریکا درصدد تشدید تنش ها در داخل عراق است و در این راستا یگان ویژه ترور به این کشور اعزام می کند اما گروه های مقاومت عراقی تاکید دارند که برای همه سناریوها در برابر آمریکا، خود را آماده کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق امروز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با این خبرگزاری تاکید کرد که مقاومت در عراق خود را برای همه سناریوها در برابر نظامیان اشغالگر آمریکایی آماده کرده است. 

«محمود الربیعی» افزود که اعزام تیم ترور آمریکا به عراق، دلیل کاملا روشن دیگری است که واشنگتن هیچ گونه احترامی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست.

به گفته وی، گروه های مقاومت بر اساس منشور سازمان ملل، تصمیم مشروع خود را برای رویارویی با نظامیان اشغالگر آمریکایی تا اجبار آنها به خروج ذلت بار از عراق گرفته اند.

وی تاکید کرد که تیم ترور آمریکایی موسوم به «فورت کارسون»، یک نیروی رزمی است که ادعای نبود نیروهای رزمی خارجی در عراق را تکذیب می کند و نشان می دهد که حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق فقط برای آموزش و مشاوره نیست بلکه اهداف دیگری را دنبال می کنند.

الربیعی خاطر نشان ساخته است که آمریکا برای ممانعت از پیوستن عراق به طرح اقتصادی «راه ابریشم» چین، از هیچ اقدام جنایتکارانه ای علیه کشورش اباء نمی کند.

به گفته وی، گروه های مقاومت و مردم عراق به شدت خواهان پیوستن کشورشان به طرح راه ابریشم هستند زیرا این گزینه، را تنها راه توسعه کشور می دانند در حالی که آمریکایی ها در مدت ۱۸ سال گذشته هیچ گونه کمک برای توسعه عراق ارائه نکرده اند.

تیم ترور آمریکا در راه عراق؛ مقاومت آماده همه سناریوها است
محمود الربیعی سخنگوی گروه جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق


این چهره جهادی و سیاسی عراق افزود که آمریکا می کوشد عراق را در دایره ناامنی مداوم قرار دهد تا مانع توسعه یافتگی این کشور شود برای همین نمی توانیم بیش از این، وجود نیروهای اشغالگر آمریکایی را در عراق تحمل کنیم.

وی با اشاره به مصوبه پارلمان در اوائل ۲۰۲۰ برای اخراج نیروهای بیگانه از عراق و تظاهرات میلیونی مردم در همان هنگام برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد که پارلمان، مردم و مقاومت عراق خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند و دیگر آمریکا هیچ بهانه ای برای ماندن در کشور ما ندارد.  

برخی رسانه های آمریکایی از جمله نشریه «THE GAZETTE» در گزارشی اعلام کرده اند که آمریکا درصدد اعزام یگان ویژه «فورت کارسون» است.

فورت کارسون یک یگان ویژه متشکل از حدود چهار هزار نیرو است که در ایالت «کلورادو» آمریکا مستقر است و گفته می شود که از مهمترین ماموریت های این نیرو، بازداشت صدام دیکتاتور پیشین عراق در دسامبر ۲۰۰۳ است.
این نشریه به تعداد نیروهایی که از این یگان قرار است به عراق اعزام شوند، اشاره نکرده اما گفته است که یک تیپ از این نیروها به زودی به عراق ارسال می شوند.

یک کارشناس عراقی متخصص در امور داخلی آمریکا گفته است که بعید نیست این نیروی ویژه آمریکایی، دست به ترور برخی از فرماندهان مقاومت در عراق بزند.

تیم ترور آمریکا در راه عراق؛ مقاومت آماده همه سناریوها است
نیروهای یگان فورت کارسون در حال تمرین

این اظهارات، مبنی بر تصمیم آمریکا برای اعزام تیم ترور به عراق در حالی است که «جوی هود»، جانشین معاون وزیر خارجه آمریکا، به «العربیه» گفته که «ما از آنها (نیروهای مقاومت عراق) می‌خواهیم کاری به کار ما نداشته باشند تا ما هم کاری به کار آنها نداشته باشیم، تا بتوانیم با دشمن مشترک‌مان داعش مبارزه کنیم.»

البته العربیه این بخش از سخنان مقام آمریکایی را در بخش عربی خود سانسور کامل کرده و تنها در نسخه فارسی این شبکه منتشر کرده است تا اولا مخاطبان عرب و عراقی را متوجه نقش آفرینی موثر نیروهای مقاومت و استیصال آمریکایی ها در عراق نکند و ثانیا به مخاطبان ایرانی چنین القا کند که آمریکایی ها کاری به کار نیروهای مقاومت ندارند بلکه این گروه ها هستند که آمریکا را آزار می دهند و این در حالی است که تنش های اخیر از سوی گروه های مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی با حمله جنگنده های ایالات متحده علیه نیروهای مرزبان ضد داعش حشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه (القائم)  تشدید شد؛ جنایتی که منجر به شهادت ۴ مرزبان تیپ سیدالشهداء (ع) الحشد الشعبی شد.

«سعدالله کاتو» در گفت و گو با یکی از شبکه های تلویزیونی عراق افزوده است که این یگان همانطور که صدام دیکتاتور پیشین را بازداشت کرد، احتمالا دست به بازداشت برخی از فرماندهان مقاومت بزند.

وی شرایط را در عراق بعد از بالاگرفتن تنش بین نیروهای آمریکایی و مقاومت خطرناک خوانده و نسبت به عواقب آن هشدار داده است.

کاتو افزود که برخی صاحب نظران آمریکایی نزدیک به پنتاگون امثال «مایکل نایتس» از اندیشکده «صلح واشنگتن» که شخصا با آنها گفت وگو کرده، تهدید کرده اند که همه گزینه ها برای مقابله با گروه های مقاومت در عراق مطرح است.

در مقابل محمود الربیعی به ایرنا گفت: آن هنگام که نظامیان اشغالگر آمریکایی با یکصد هزار نیرو در اوائل اشغال عراق بسیار بیش از نیروهای فعلی آمریکایی در عراق بودند، گروه های مقاومت با وجود امکانات اندکی که در آن زمان داشتند، توانستند ضربات مهلک و دردآوری به آمریکایی ها بزنند، تا اینکه این نیروها را در ۲۰۱۱ مجبور به خروج از عراق کردند.

وی اضافه کرد که گروه های مقاومت در وقت حاضر از حیث امکانات و تسلیحات و تعداد نیروها و روحیه جهادی بسیار قوی تر از اوائل اشغال عراق هستند.

وی با اشاره به سخنانی از «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق در خصوص احتمال روی آوردن به گزینه افغانی در مقابله با اشغالگران آمریکایی گفت که تاکنون گروه های مقاومت دنبال خونریزی در صفوف نظامیان اشغالگر آمریکایی نیستند، اما اگر آمریکایی ها بخواهند بر ماندن اصرار کنند و دست به اقدامات نسجیده بزنند، گزینه افغانی یکی از گزینه های مطرح خواهد بود.

تنش ها بین گروه های مقاومت عراقی و آمریکا به دنبال بمباران مواضع نیروهای مسلح عراق که چهار کشته و تعدادی زخمی در صفوف نیروهای الحشد الشعبی برجای گذاشت، از هفته گذشته بالاگرفته است.

در حالی آمریکایی ها باعث و بانی این تنش آفرینی در عراق  شده اند که قرار است «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به زودی عازم واشنگتن شود که دومین سفر الکاظمی در یکسال گذشته به آمریکا به شمار می رود.

بغداد و واشنگتن در دوره نخست وزیری الکاظمی تاکنون سه دور گفت وگوهای راهبردی برای خروج نظامیان آمریکایی برگزار کرده اند، اما طرف آمریکایی همچنان از تن دادن به برنامه زمانبندی برای خروج نهایی از عراق خودداری می کند.

نبود آمار دقیق از تعداد نظامیان آمریکایی و مراکز استقرار آنها به ویژه در اقلیم کردستان عراق باعث شده است که تردیدها از حضور این نظامیان خارجی و اهداف آنها در این کشور مسلمان و همسایه جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود.