شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز عرفه#آل سعود#مخالفان#رسانه‌ها

فراخوان شهروندان سعودی برای برگزاری اعتراضات علیه آل سعود در روز عرفه


فراخوان شهروندان سعودی برای برگزاری اعتراضات علیه آل سعود در روز عرفه

برخی رسانه‌ها از تصمیم مخالفان سعودی برای تدارک یک اعتراض گسترده علیه جنایت‌های آل سعود در روز عرفه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، احزاب و فعالان سعودی قصد دارند یک اعتراض گسترده و مسالمت آمیز را در روز عرفه در مناطق مختلف عربستان در برابر بی عدالتی رژیم آل سعود و سیاست‌های خودسرانه آن علیه شهروندان سعودی ترتیب دهند.

به گفته برگزارکنندگان اعتراض روز عرفه ، یکی از اهداف این اعتراض رفع بی عدالتی عربستان در قبال شهروندان و آزادی کلیه بازداشت شدگان سیاسی از زندانهای آل سعود است.

در اعتراض برنامه ریزی شده برای روز عرفه ، آنها خواستار پایان دادن به برنامه‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و برنامه های مخرب هویت جامعه و از بین بردن فقر در کشور نفت‌خیز هستند.

هدف فعالان سعودی جلوگیری از پیگردهای امنیتی و سرکوب وحشیانه شهروندان و مخالفان و همچنین بهبود سطح زندگی ملت و لغو مالیات‌ها است.

در همین راستا فعالان سعودی در توییتر خود نوشتند پلیس‌های امنیتی فعالیت خود را در سرتاسر مکه افزایش داده‌اند و این به معنای آن است که رژیم آل سعود از ملت ترسیده است.

یکی دیگر از کاربران نوشت: خداوند متعادل در قرآن کریم می‌فرماید: « سرنوشت هیچ «ملّتی» را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند». بدین ترتیب سرنوشت کشور به دست ما تغییر می‌کند.

دختر یک افسر سعودی از پدرش می خواهد که از اعتراض روزعرفه و دیگر سربازانش حمایت کند؛ زیرا که ملت از ما هستند و ما از آنها هستیم.

فعالان سعودی در روز عرفه تصمیم دارند تا تصاویر رژیم آل سعود را بسوزانند و از تمامی ملت سعودی می‌خواهند که در این اعتراضات علیه ظلم آل سعود مشارکت کنند تا بتوانند با اتحاد این رژیم را سرنگون کنند.

یک موسسه بین‌المللی تأکید کرد که جنایت محمد بن سلمان پایگاه مشترکی را برای متحد کردن مخالفان سعودی در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است .

اندیشکده کارنگی اعلام کرد که با افزایش جنایات ولیعهد سعودی مخالفان در داخل و خارج در حال افزایش تعامل خود با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی هستند و فعالان و مخالفان سعودی باوجود سوابق متنوع خود ، در اتحاد علیه استبداد محمد بن سلمان نقاط مشترکی پیدا کرده‌اند.

اعتراضات رو به رشد مخالفان و فعالان سعودی از چالش دیگر محمد بن سلمان به شمار می‌رود ؛چرا که آن‌ها بیانیه‌هایی را علیه رژیم آل سعود در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند.

اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی عربستان از زمان محمد بن سلمان وخیم‌تر شده است. افزایش نرخ بیکاری و افزایش کسری بودجه و همچنین رکود اقتصادی در این کشور در حال افزایش است. فعالان سعودی از وخامت شدید و مداوم در عربستان به دلیل سیاست‌های متزلزل دولت سعودی و ارتکاب جنایت‌های مختلف در داخل و خارج عربستان رنج می‌برند.

اعتراضات ملت سعودی از همه فرقه‌ها علیه رژیم سعودی در حال گسترش است. رژیم سعودی در گذشته افراد منحصر به فردی را سرکوب می‌کرد، اما امروز سرکوب‌گری این رژیم مستبد همه اقشار فرهنگیان، شاهزادگان، مبلغان، روحانیان و حتی کودکان و زنان را در بر گرفته است و اقدامات آل‌سعود باعث ایجاد جنبش‌های جدیدی در خارج و داخل کشور علیه این رژیم استکباری می‌شود.

افزایش شعار و اعتراضات ملت سعودی به سیاست رژیم آل سعود را می‌توان مقدمه‌ای برای آغاز موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه حکومت سعودی دانست که قطعا با سرکوبگری‌های این رژیم همراه خواهد شد. اما این اعتراضات ملت عربستان نشان می‌دهد که سیاست سرکوب و خفقان در این کشور که با قدرت گیری محمد بن سلمان به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و در واقع برگ برنده ولیعهد جوان برای حذف مخالفان است، دیگر نمی‌تواند کارساز باشد.

انتهای پیام/