شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#ترکیه

درگیری عناصر وابسته به آنکارا در شمال شرق سوریه و تونل‌های مرگبار«قسد»


درگیری عناصر وابسته به آنکارا در شمال شرق سوریه و تونل‌های مرگبار«قسد»

درگیری شدید میان عناصر وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه، حفر شبکه تونلی تهدید کننده جان ساکنان سوری‌ها از سوی شبه نظامیان وابسته به آمریکا و اصرار واشنگتن بر اشغالگری و غارت نفت و غلات سوریه از مهمترین اخبار سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، درگیری‌های شدیدی شب گذشته میان دو گروه سوری وابسته به ترکیه در شهر سری کانیه(راس العین) در شمال شرق سوریه رخ داد

خبرنگار شفق نیوز در قامشلی سوریه گزارش داد: درگیری با سلاح سبک و میان برد میان دو گروه وابسته به« لشکر حمزه» در یکی از محلات شهر راس العین رخ داد.

در این درگیری‌ها از «آرپی جی» استفاده شد و بر اثر آن شماری زخمی شده‌اند.

تونل‌هایی که جان ساکنان حومه حسکه را در معرض خطر قرار داده است

خبرگزاری سوریه گزارش داد: ساکنان روستای «دیرنا آغی» در حومه حسکه و در مرز ترکیه از تونل‌های زیادی که شبه نظامیان وابسته به آمریکا کنده‌اند به ستوه آمده‌اند. ساکنان این روستا اعلام کردند که حفر این تونل‌ها همچنان ادامه دارد.

حفر این تونل‌ها در زیر منازل سبب هراس ساکنان شده است زیرا آنها نگران فرو ریختن منازل خود در صورت بمباران یا انفجار یا زلزله در منطقه هستند.

منابع سوری اعلام کردند که ساکنان روستا به دنبال فروش منازل خود و رفتن به مناطق امن تر هستند.

یکی از ساکنان روستا که خود را سلیم نامید به سانا گفت: اوضاع روستا امن نیست زیرا بر روی شبکه تونلی واقع شده است و ترکیه هم تهدید به هدف قرار دادن روستا کرده است ما نگرانیم که قربانی اقدامات «قسد» و ترکیه باشیم.

وی افزود: من تصمیم به فروش منزلم و رفتن به شهر حسکه گرفته‌ام.

برخی منابع دیگر سوری هم از عدم اهتمام شبه نظامیان وابسته به واشنگتن به زندگی سوری‌ها پرده برداشتند و اعلام کردند که ساکنان نمی‌توانند شکوه‌ای داشته باشند زیرا نیروهای «قسد» آنرا موضوعی نظامی می‌دانند.

کشته شدن مسئول وابسته به قسد در غرب دیرالزور

سانا گزارش داد که در ادامه حملات به شبه نظامیان وابسته به آمریکا، یکی از مسئولان اداری آنچه «شورای اداری خلق» وابسته به شبه نظامیان قسد نامیده می‌شود هنگام پرسه زنی در شهرک «الکسره» در حومه غربی دیرالزور به ضرب گلوله کشته شد.

واشنگتن: از شمال شرق سوریه خارج نمی شویم

«جوی هود» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق نزدیک اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج نمی‌شوند.

وی گفت: برخی بازیگران منطقه به نفعشان است که نقش نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه کاهش یابد اما ما از شمال شرق سوریه خارج نخواهیم شد.

این در حالی است که آمریکا با همدستی شبه نظایمان قسد به غارت نفت و غلات سوریه ادامه می‌دهد.

سوریه به کمک غذایی نیاز دارد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) از سوریه به عنوان یکی از 10 کشوری که نیاز به کمک غذایی دارد نام برد.

در بیانیه فائو آمده است: به علت ادامه جنگ، 10 کشور عربی به کمک غذایی شدید نیاز دارند که عبارتند از سوریه، عراق، یمن، لبنان، سودان، لیبی، جیبوتی، اریتره، موریتانی و سومالی.

انتهای پیام/