شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#دولت#یمن

یمن|"العجری": آمریکا در کنار القاعده و داعش می‌‎جنگد/ ادامه نقض آتش‌بس از سوی متجاوزان


یمن|"العجری": آمریکا در کنار القاعده و داعش می‌‎جنگد/ ادامه نقض آتش‌بس از سوی متجاوزان

عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در صنعاء گفت که آمریکا احتمالا در کنار گروه تروریستی داعش و القاعده می‌جنگد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "عبدالملک العجری" عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: اظهارات مقامات آمریکایی در راستای تحریک به جنگ، ادعاهای دولت بایدن درباره صلح را از بین می‌برد.

وی  در گفت‌وگو با المسیره اظهار داشت: فرستاده آمریکا به یمن چیزی جز آنچه عربستان مطرح کرده است ارائه نمی‌کند و به نظر می‌رسد که شعارهای توقف جنگ که توسط بایدن در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سرداده می‌شد متوقف شده و آمریکا مجددا به سیاست قدیمی خود که همان تشویق به جنگ است برگشته است.

العجری افزود: صلحی که واشنگتن به دنبال آن است صرفا توقف موقت درگیری است تا از این طریق بتواند اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور را از داخل متزلزل کند و این چیزی است که ما با آن مخالفت کرده‌ایم.

عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: بایدن به دنبال کاستن برخی از بحران‌های منطقه‌ای بود و تصور می‌کرد که بتواند تاکتیک تجاوز در لوای صلح را اجرا کند ولی پس از شکست در این سیاست به تشویق به درگیری روی آورد.

وی اظهار داشت: آمریکا احتمالا در کنار داعش و القاعده می‌جنگند ولی کسی در این باره سخنی نگفته است.

العجری گفت: القاعده در کنار ائتلاف متجاوز سعودی در البیضاء، تعز و مناطق مختلف جنگید ولی آمریکا این مسئله را مخفی نگه می‌دارد.

 ادامه نقض آتش‌بس در یمن از سوی ائتلاف متجاوز 

اتاق عملیات افسران ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در الحدیده گفت که متجاوزان در طول 24 ساعت گذشته 133 بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/