به گزارش برنا؛ با توجه به آغاز پیک های جدید کرونا و در نهایت پیشگیری و آغاز واکسیناسیون در کشور، در حال حاضر تزریق واکسن براساس اعلام شرایط سنی و اعلام بیماران خاص  با واکسن های خارجی و یکی از واکسن های تولید داخل انجام می شود. در این راستا هر هفته محموله ای جدید از واکسن به کشور وارد می شود و چرخه ی تزریق را سرعت می بخشد. اما چندی است که واکسن کووایران برکت مجوز تزریق عمومی دریافت کرده و برای واکسیناسیون سراسری به کمک واکسن های دیگر آمده است. اما بهبود و تسریع روند این اقدام نیازمند تزریق اضطراری عمومی برای دیگر واکسن ایرانی از جمله واکسن ساخت مشترک کشور ایران و کوبا است.

تولید واکسن پاستوکووک در ایران آغاز شده است

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: شایعات مربوط به عدم تزریق واکسن ساخته شده توسط کشور ایران و کوبا در ایران، صحت ندارد و تولید آن در ایران نیز آغاز شده است.

تکمیل خط صنعتی تولید واکسن مشترک ایران و کوبا

او با بیان اینکه  تولید خط نیمه صنعتی این واکسن آغاز شده است، افزود: این خط تولید طی روز های آینده اولین محموله ی خود را به وزارت بهداشت تحویل می دهد.

جهانپور ادامه داد: خط صنعتی تولید واکسن پاستووک نیز در حال تکمیل شدن و راه اندازی است که هر زمان راه اندازی شود ظرفیت تولید را افزایش خواهد داد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مجوز تزریق این واکسن نیز از چندی پیش صادر شده است.

او با اشاره به تزریق عمومی واکسن کووایران برکت در سراسر کشور گفت: تزریق این واکسن در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تهران و برخی استان های دیگر آغاز شده است و در حال استفاده است.

تاکنون 380 هزار دُز واکسن برکت تحویل داده شده است

جهانپور ادامه داد: پس از گذر از سیستم های فنی محموله های بزرگ تری از واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می شود و ما در حال حاضر تنها یک محموله از این واکسن را دریافت کردیم.

او افزود: تاکنون 380 هزار دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

انتهای پیام/4