شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#تحریم#وزارت

اسناد فشار آمریکا به «علی عبدالله صالح» برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

یمن

وزارت اطلاع‌رسانی یمن خبر داد که اسنادی منتشر می‌کند نشان خواهد داد چگونه علی عبدالله صالح با فشار آمریکا قصد داشته به تحریم کالاهای اسرائیلی پایان دهد.

به گزارش مشرق، وزارت اطلاع‌رسانی یمن از فشارهای آمریکا به دولت «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که فردا یکشنبه اسنادی منتشر خواهد کرد که نشان خواهد داد چگونه صالح با فشار آمریکا قصد داشته است به تحریم کالاهای اسرائیلی پایان دهد.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، در این اسناد نشان داده شده است که دولتهای آمریکا از دهه ۹۰ میلادی قصد داشتند نظام صالح را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهند.

بر اساس این اسناد، آمریکا همچنین به دولت صالح اعمال فشار می‌کرده است که از طریق پایان بخشیدن به تحریم خرید تولیدات صهیونیستی و عدم مشارکت فعال در اقدامات ضد صهیونیستی، در راستای عادی‌سازی روابط گام بردارد.

این اسناد حاوی ادله و جزئیات تازه‌ای از ناراحتی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاطر تحریم کالاهای آنان بوده است و اینکه چگونه واشنگتن به دولت صالح فشار وارد کرد تا درهای یمن را به روی کالاها و شرکتهای صهیونیستی باز کند.

در همین ارتباط، دولت نجات ملی ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ اسنادی منتشر کرد مبنی بر اینکه چگونه آمریکا در دوره صالح توانمندی‌های هوایی و پدافندی این کشور را  نابوده کرده است.

بر اساس این اسناد، وزارت خارجه آمریکا چند بار «لنکولن بلومفید» فرستاده ویژه خود در امور یمن را با هدف نابود کردن سامانه‌های دفاع موشکی قابل حمل به این کشور فرستاده بوده است.

در این برنامه از سند وزارت خارجه آمریکا به تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۴ رونمایی شد که نشان می‌دهد علی عبدالله صالح سریعاً دستور امضای توافق نامه نابودی سامانه‌های پدافندی را صادر کرده بود

منبع: فارس