شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#سازمان ملل#عربستان سعودی

ریاض: خواستار توقف تجاوزات مستمر اسرائیل علیه فلسطینیان هستیم

ریاض

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل اوضاع حقوق بشر در فلسطین را وخیم خواند و خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل  حل مساله فلسطین و کاهش درد و رنج ملت فلسطین را از اصول اساسی سیاست کشورش دانست.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، الواصل گفت: عربستان به حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین در همه سطوح ادامه خواهد داد.

نماینده عربستان سعودی بر ضرورت پایبندی به اجرای توصیه‌های سازمان ملل و تلاش جدی برای توقف تخلفات نظام‌مند و مستمر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

الواصل در جریان گفت‌وگویی که شب گذشته شورای حقوق بشر در ژنو با «مایکل لینک» گزارشگر ویژه  حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ترتیب داده بود بر اهمیت پشتیبانی از جامعه بین الملل برای کمک به تحقق حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: جهان به دلیل پیامدهای شیوع همه‌گیری کرونا با چالش‌های بزرگی روبرو است و فلسطینی‌ها علاوه بر رنج‌های ناشی از این بیماری همه گیر، همچنان از اشغالگری رنج می‌برند.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل تاکید کرد گزارش مایکل لینک به وضوح نشان دهنده وخامت اوضاع حقوق بشر برای فلسطینیان در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و غزه است، جدا از تشدید خشونت‌های اخیر در محله‌های شیخ جراح و سلوان و تخلیه اجباری خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در آنجا و همچنین استفاده از زور در داخل مسجد الاقصی و ممانعت از رسیدن نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان که بخشی دیگر از تجاوزات اسرائیل است.

لینک در گزارش خود به شورای حقوق بشر تاکید کرد که بر اساس اساسنامه رم شهرک سازی های اسرائیل به سطح جرایم جنگی رسیده است.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو  شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را اقدامی «معادل با جنایت‌های جنگی» توصیف کرده است.

لینک همچنین از کشورها خواسته برای اسرائیل مشخص کنند که «اشغالگری غیرقانونی» این رژیم، بدون هزینه نخواهد بود.

منبع: فارس