شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تطبیق ۱۱۰ حزب سیاسی با قانون جدید احزاب

باشگاه خبرنگاران/ عضو خانه احزاب ایران درباره جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب توضیحاتی ارائه داد.

تطبیق ۱۱۰ حزب سیاسی با قانون جدید احزاب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین کنعانی مقدم عضو خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب سبز با اشاره به جلسات اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: بعد از بازنگری‌ای که در قانون درباره احزاب انجام شده، احزاب جدید مورد بررسی و تطبیق با قانون جدید قرار گرفتند که صرفا ۱۱۰ حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده و صرفا همین احزاب حق فعالیت سیاسی داشته و بقیه از نظر قانونی فعالیت غیرقانونی دارند.

او ادامه داد: قاعدتا این احزاب باید درخواست خود را در زمینه بررسی مجدد و فعالیت قانونی به کمیسیون ماده احزاب ارائه کنند و اگر کمیسیون تصویب نکند نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

کنعانی مقدم درباره اصلاح انتخابات شورا‌های شهر هم بیان کرد: قانون انتخابات شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلاتی که همواره داشته نیاز به بازنگری دارد، قاعدتا یا باید طرحی توسط نمایندگان مجلس در این زمینه مطرح شود و یا دولت لایحه‌ای را به مجلس دهد تا نواقص موجود در این زمینه برطرف شود که احتمالا برای انتخابات مجلس این نواقص برطرف خواهند شد.

دبیرکل حزب سبز گفت: موضوع استانی بودن انتخابات مجلس و شرایط نظارت بر انتخابات و مسئولیت دستگاه‌های مختلف انتخاباتی در زمینه حضور احزاب در انتخابات جزو این مسائل هستند.